۱۳۹۳ دی ۲۱, یکشنبه

هیچ هنرپیشه ای نتوانست در سطح محمدعلی کشاورز باشد

عزت الله انتظامی با اشاره به شخصیت تکرارناپذیر محمدعلی کشاورز در عرصه بازیگری افزود: کشاورز به اندازه ای با نقش خود ارتباط برقرار می کند که مخاطب سال ها با آن شخصیت زندگی می کند.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر، انتظامی با بیان اینکه بازیگر باید بتواند با مخاطب ارتباط بسیار نزدیک برقرار کند گفت: تمام هنرمندان ماندگار نیستند و تکرار در بازیگران جوان امروزی بسیار زیاد است.
او ادامه داد: بازیگر باید با نقش خود زندگی کند تا مخاطب آن را هیچگاه فراموش نکند.


محمدعلی کشاورز و عزت الله انتظامی

این پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه بازیگران زیادی از نظر ظاهری شباهت به کشاورز داشتند، اما نتوانستند مانند او بازی کنند تاکید کرد: زیبایی ظاهری به هیچ وجه مهم نیست چرا که بازیگران زیادی وارد عرصه بازیگری شدند که از نظر ظاهری فوق العاده هستند اما خوش ندرخشیدند.
انتظامی تصریح کرد: بازیگران تازه وارد تنها زیبایی ظاهری را ملاک موفقیت می دانند، در حالی که بازیگر باید با حرکاتی در چهره خود به تماشاگر نزدیک شود و با آن انس بگیرد.
استاد انتظامی به بازی بی نظیر کشاورز در فیلم های مادر، روز واقعه، زیر درختان زیتون و دلشدگان اشاره کرد و افزود: کشاورز در سریال ها و فیلم های متعددی نقش آفرینی کرده که بازی های وی در سریال های تلویزیونی پدرسالار و سربداران و فیلم های سینمایی دلشدگان، ناصرالدین شاه آکتور سینما و... کاملا متفاوت بود و هیچ بازیگری نمی توانست به جای او بازی کند و چنین بازی ای هیچ گاه تکرار نشد و هیچ هنرپیشه ای نتوانست در سطح کشاورز باشد چرا که هنرمند باید مخاطب را در مسیر فیلم به همراه خود بکشاند.
بازیگر باسابقه تئاتر و سینمای ایران با اشاره به نقش هایی که بازی کرده است گفت: تا به حال در 22 فیلم بازی کرده ام و هیچ گاه از بازی خود پشیمان نشده ام، چرا که نقش خود را به خوبی انتخاب کردم و از تمام توان خود را برای هر چه بهتر شدن اثر کمک گرفتم.

۱ نظر:

م - احمدی گفت...

من بازی عزت ا.. انتظامی را خیلی دوست دارم خصوصاً در فیلم هایی مانند" گاو" هالو (دو نقش مختلف) "هزار دستان "اجاره نشینها "ناصرالدین شاه آکتورسینما"و خیلی فیلم های دیگرشان را . اما این گفته ونظرشان را درمورد آقای کشاورز قبول ندارم وبسیاری از هنرمندان قدیمی واکنون ِسینما را از آقای کشاورز برتر وبالاتر می دانم .
البته هرکس نظر خودرا دارد ،
اما امیدوارم آقای کشاورز به زودی ادای دین نکنند!