۱۳۹۳ دی ۳۰, سه‌شنبه

مرتضی احمدی هنوز زنده است !

«سلام، لطفا پیام خود را همراه با شماره  تلفن بفرمایید، مچکرم». به بهانه مطلع شدن از جزییات مراسم چهلم مرتضی احمدی به خانه اش زنگ می زنیم که در کمال تعجب این جملات همراه با صدای او به گوشمان می رسد.

پس از سه بوق پشت سرهم، صدای گرم مرتضی احمدی را می شنویم که همچنان با صلابت و نشاط از ما می خواهد تا برایش پیغام بگذاریم. برای شنیدن این صدای گرم و دلنشین بارها و بارها به خانه اش زنگ می زنیم و در یکی از همین تماس ها صدایش را ضبط می کنیم.


مرتضی احمدی

با شنیدن این صدا دلمان می گیرد و خاطرات پدربزرگ طهرون برایمان تداعی می شود. هنوز چهل روز نشده است که پدربزرگ دوست داشتنی قصه ها از بین ما پر کشیده است. زنده یاد مرتضی احمدی 30 آذر ماه امسال به علت کهولت سن و مشکلات ریوی در منزلش درگذشت.
وقتی برای جویا شدن مراسم چهلم این هنرمند فقید سراغی از بهرنگ بقایی - نوه مرتضی احمدی - می گیرم، می گوید: بنا به وصیت پدربزرگ قرار نیست مراسم چهلم برای ایشان بگیریم؛ چراکه پدربزرگ پیش از مرگش از ما خواسته بود تا هزینه مراسم چهلمش را به موسسه حمایت از کودکان اهدا کنیم که همین کار را هم خواهیم کرد.
وی سپس یادآور می شود که چهلمین روز درگذشت مرتضی احمدی 12 بهمن ماه است.
از نوه زنده یاد مرتضی احمدی درباره برقرار بودن صدای پدربزرگش روی پیغام گیر تلفن منزلش می پرسیم که می گوید: همچنان در منزل پدربزرگ سکونت داریم و خطی که شما با آن تماس گرفتید متعلق به اتاق پدربزرگ می شود که همچنان صدای خودش بر روی پیغام گیر برقرار است.
بهرنگ بقایی در پایان گفتگوی خود با ایسنا بار دیگر از اهالی هنر و تمام کسانی که با غم از دست دادن پدربزرگش همدردی کردند تشکر می کند و می گوید: گفتنی ها درباره پدربزرگ گفته شد. بازهم از تمام دوستان غریبه و آشنایی که با ما همدردی کردند و جای خالی پدربزرگ را برایمان پُر کردند تشکر می کنم و برایشان آرزوی موفقیت می کنم. پدربزرگ همیشه از اینکه مردم دوستش داشتند خوشحال می شد.

هیچ نظری موجود نیست: