۱۳۹۳ دی ۱۰, چهارشنبه

تجلیل از محمدعلی کشاورز در فجر 33s

یکی از بزرگداشت های سی و سومین جشنواره فیلم فجر به محمدعلی کشاورز اختصاص یافت.

به گزارش بانی فیلم، مسوولان جشنواره تصمیم گرفتند امسال به پاس یک عمر فعالیت درخشان هنری محمدعلی کشاورز از این بازیگر پیشکسوت و برجسته تجلیل به عمل آورند. محمدعلی کشاورز جزو نسل اول بازیگران سینما و تئاتر ایران محسوب می شود. نسل درخشانی که از صحنه تئاتر به سینما آمد و به سینمای ایران اعتبار و آبرو بخشید. این بازیگر برجسته که در کارنامه پر بارش انبوهی نقش درخشان به چشم می خورد چند سالی است که به علت بیماری امکان فعالیت هنری نیافته است.


محمدعلی کشاورز

محمدعلی کشاورز فعالیت هنری اش را از سال 1339 با حضور در نمایش «ویولن ساز» کره مونا آغاز کرد و سپس با ایفای نقش در نمایش هایی همچون «آنتیگون»، «آندورا»، «ادیپوس شهریار»، «بازی استریندبرگ»، «دایی وانیا»، «عاشق مترسک»، «لبخند باشکوه آقای گیل» و شماری دیگر به بازیگری حرفه ای در تئاتر بدل شد. در سال 47 به تلویزیون رفت و کارگردانی هنری قسمت هایی از سریال «خانه قمر خانم» را به عهده گرفت.
کشاورز در سریال های تلویزیونی زیادی همچون دایی جان ناپلئون، هزار دستان، سربداران، سلطان و شبان، گرگ ها خاکستری رنگ اند، پدرسالار و... به نقش آفرینی پرداخته است.
او برای نخستین بار در سال 1343 با فیلم «شب قوزی» ساخته فرخ غفاری بازیگری سینما را نیز تجربه کرد و تاکنون در 47 فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است. از جمله کارهای اوست؛ رگبار، خشت و آینه، برزخی ها، کمال الملک، مردی که موش شد، کفش های میرزانوروز، مادر، جست وجو در جزیره، ناصرالدین شاه آکتور سینما، دلشدگان، آقای بخشدار، زیر درختان زیتون، روز واقعه و کمیته مجازات. کشاورز برای بازی در فیلم مادر ساخته علی حاتمی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

هیچ نظری موجود نیست: