۱۳۹۳ آبان ۲۶, دوشنبه

وقتی زنده بود کسی به دیدارش نیامد

پیکر مهدی کاشانیان بازیگر «صبح جمعه با شما» لحظاتی پیش در میان بدرقه‌ اهالی رادیو و علاقمندانش، در قطعه‌ هنرمندان آرام گرفت.

به گزارش ایسنا‌، قطعه‌ی هنرمندان امروز دوشنبه 26 آبان ماه میزبان جمع کثیری از طرفداران خواننده فقید موسیقی پاپ، مرتضی پاشایی بود و این حضور پرشور، مراسم خاکسپاری کاشانیان، هنرمند رادیو را تحت تاثیر قرار داد.
امروز همچنین قرار است پیکر مجید بهرامی، بازیگر جوان سینما و تئاتر در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.
مراسم خاکسپاری مهدی کاشانیان که با ساعاتی تاخیر برگزار شد، با گله‌ی فرزندان این هنرمند نسبت به نامهربانی‌های اهالی هنر و به ویژه هنرمندان رادیو همراه بود.
هنرمندان تلویزیون و رادیو از جمله بهزاد فراهانی، بیوک میرزایی‌، جواد پیشگر‌، اصغر همت، رحمان باقریان‌، قاسم زارع‌، شکرخدا گودرزی‌، سیروس حاجیلو‌، کامیار محبی و ... در این مراسم حضور داشتند.
فرزند مهدی کاشانیان ضمن ابراز گله از هنرمندان رادیو مطرح کرد: از همه هنرمندان گله دارم وقتی پدر در بستر بیماری بود کسی به دیدار او نیاید.
بهزاد فراهانی که در مراسم خاکسپاری مهدی کاشانیان حاضر شده بود‌، در خصوص ویژگی‌های اخلاقی مهدی کاشانیان گفت: مهدی کاشانیان از هنرمندان برجسته تئاتر بود و جزو بچه‌های قدیمی تئاتر سیاه بازی بود. او بیانی گرم و مهربان و لهجه‌ای شیرین و دوست‌داشتنی داشت.
او سپس گفت: زمانی که در تئاتر کار می‌کردیم، مهدی کاشانیان بسیار شکیبا بود و در کار گروهی حضوری فعال داشت و به موقع سر تئاتر می‌آمد و همچنین به اندازه سوادش خوب کار می‌کرد و بداهه‌گوی خوبی بر روی صحنه تئاتر بود.
وی مطرح کرد: مرحوم کاشانیان به اندازه‌ی توانی که داشت، نهایت تلاش خود را برای همکاری با نمایش‌های رادیویی کرد و تا زمانی که بیمار نشده بود، با ما در مرکز هنرهای نمایشی رادیو کار می‌کرد. همیشه او را با صورتی خندان می‌دیدم و حضورش در میان ما به جمع انرژی می‌داد.
پس از مراسم خاکسپاری مهدی کاشانیان هنرمند فقید رادیو اعلام شد، مراسم ختم وی در مسجد حجت ابن‌ الحسن واقع در خیابان سهروردی شمالی پنجشنبه 29 آبان ماه ساعت 15 الی 16:30 برگزار خواهد شد.
مهدی کاشانیان - بازیگر «صبح جمعه با شما» - که سال‌ها با کاراکتر معروف «باریکلا به تو، آفرین به تو» مردم را خندانده بود، شنبه 24 آبان ماه درگذشت. این پیشکسوت رادیو، بازیگری را از تئاتر «جامعه باربد» آغاز کرد و سپس وارد رادیو شد و بیشتر به کارهای طنز پرداخت.


مراسم تشییع مهدی کاشانیان


بهزاد فراهانی در مراسم تشییع مهدی کاشانیان

هیچ نظری موجود نیست: