۱۳۹۳ آبان ۲۶, دوشنبه

امین الله رشیدی: مظلومیت موسیقی بر هیچ کس پوشیده نیست

مظلومیت موسیقی بر هیچ‌کس پوشیده نیست زیرا این هنر سالیان سال است که از همه طرف ضربه خورده است، امروزه موسیقی تحت الشعاع شرایط اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش هنرآنلاین، امین‌الله رشیدی، خواننده پیشکسوت در یادداشتی درباره وضعیت موسیقی و مشکلات این حوزه نوشت: مظلومیت موسیقی بر هیچ‌کس پوشیده نیست زیرا این هنر سالیان سال است که از همه طرف ضربه خورده است. امروزه موسیقی تحت‌الشعاع شرایط اجتماعی قرار گرفته است که این موضوع تا حدودی قابل قبول است ولی نباید از حد به در شود.
موسیقی باید مانند هنرهای دیگر بتواند رشد کند و این کار تنها از طریق حمایت و پشتیبانی میسر می‌شود. هنرمندان موسیقی نباید دل‌زده شوند و دست از تلاش بردارند زیرا اگر این اتفاق بیفتد آینده پرباری در انتظار موسیقی و هنرمندان موسیقی نخواهد بود.
متاسفانه خلاقیت در موسیقی مرده است و ما باید تمام تلاش خود را کنیم تا موسیقی را زنده نگه داریم. باید تحولی در موسیقی ایران ایجاد شود که ریشه در موسیقی ایرانی داشته باشد؛ به همین دلیل آهنگ‌سازان باید با زمان پیش بروند تا به تکرار مکررات گرفتار نشوند.
واقعیت این است که در چند سال اخیر آهنگساز خوب نداریم و چون موسیقی مناسبی برای ارائه نداریم به همین دلیل موسیقی‌های قدیمی دوباره رواج پیدا کرده است.
وضعیت موسیقی بسیار آشفته است و نیاز به حمایت متولیان فرهنگی دارد. همچنین در چند سال اخیر موسیقی از مسیر اصلی خود خارج شده است و به دست کسانی افتاده که با موسیقی آشنایی ندارند و این موضوع سبب شده است روز به روز موسیقی‌های غیر اصیل و نامناسب به گوش مخاطبان برسد.
نکته قابل تامل این است که در هزاره سوم نباید به سراغ موسیقی‌های قدیمی رویم بلکه باید موسیقی‌های جدید ارائه دهیم تا چرخه این هنر به درستی بچرخد. در چند سال اخیر موسیقی‌های محلی بیشتر رواج پیدا کرده است البته این موضوع بد نیست ولی ما باید توجه داشته باشیم موسیقی محلی مربوط به دوره و زمان خاصی است در نتیجه باید موسیقی‌های به روزتری به گوش مردم برسد.

هیچ نظری موجود نیست: