۱۳۹۳ آذر ۹, یکشنبه

خسرو حکیم رابط: تلویزیون همه را قاپیده است

خسرو حکیم رابط نمایشنامه نویس پیشکسوت معتقد است که به دلیل کمبود بودجه در رادیو، تلویزیون هنرمندان رادیویی را به سمت خود کشانده است.

خسرو حکیم رابط در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که چرا هنرمندان رادیو به سمت تلویزیون گرایش پیدا می کنند؟ گفت: تلویزیون همه را قاپیده است. معمولا بودجه رادیو کم است اما تلویزیون پرداخت خوبی دارد به همین دلیل کسانی که دست به قلم هستند و بیان خوبی دارند را دعوت می کند و می برد، همان طور که سینما بسیاری از هنرمندان تئاتر را برد.
وی یادآور شد: عملا نمایشنامه نویسی برای رادیو خیلی مشکل تر از نوشتن برای صحنه است؛ البته من نمایشنامه  خوبی در رادیو سراغ ندارم و اگر هم نوشته شده باشد خیلی نادر است. من در سال های 61 و 62 که در رادیو بودم بیش از 70 نمایشنامه رادیویی نوشتم که متأسفانه وقتی از رادیو رفتم بسیاری از این متن ها آنجا ماند و به دست من نرسید، هر چقدر هم که تلاش کردم نتوانستم آن ها را بگیرم منتهی از این میان تعدادی از آن ها نزد خودم باقی مانده بود که توانستم در کتابی با عنوان «خجالت بکشید آقای ترحم!» چاپ کنم.
حکیم رابط در ادامه گفت وگوی خود عنوان کرد: ما در کشورمان همه کاره و هزار شغله داریم و معمولا تخصص تأمین کننده نیست؛ بنابراین افرادی که در رادیو کار می کنند ممکن است به تلویزیون بروند و اگر راه دهد به سینما هم می روند، این قضایا خیلی تخصص نمی خواهد و مبنای این مقولات بیشتر آشنایی و دوستی با افراد است و یک جور باندبازی در تلویزیون، تئاتر و سینما مطرح است. اصل تخصص مطرح نیست ما در آموزش دانشگاهی مان هم این مشکل را داریم.
او بیان کرد: من در حال حاضر یک سریال 15 قسمتی دارم که حدود چهار سال است در تلویزیون دارد خاک می خورد، در حالی که سریال های آبکی، سطحی، لوس و بی معنای تلویزیون شب و روز پخش می شوند؛ من مدعی هستم که کار من یک سر و گردن از بسیاری کارهای دیگر بالاتر است.
او در پایان درباره رییس جدید صدا و سیما و پیشنهاد به او گفت: من هیچ وقت از صدا و سیما انتظاری نداشتم و ندارم، حرفی به عنوان پیشنهاد هم داشته باشم اگر کتاب هایم را بخوانند سرتا پا پیشنهاد است.

هیچ نظری موجود نیست: