۱۳۹۳ شهریور ۱۰, دوشنبه

بزرگداشت استاد حسین صمدی در لوس آنجلس + گزارش تصویری

جوانان - مرتضی فرزانه: شنبه شب گذشته فرهاد زمانی کمپانی MZM و پهلوان محمدی پیشکسوت پرآوازه کشتی مراسم گرامیداشتی در «سفیر» برپا داشتند که بسیاری از ورزشکاران و اهل موسیقی در آن حضور داشتند.

این گردهمایی به نکوداشت استاد حسین صمدی موسیقیدان برجسته و تکنواز ویولن و آهنگساز اختصاص داشت. استاد صمدی یکی از پرکارترین آهنگسازان معاصر است و کار ترانه سرایی را از فیلم های ایرانی آغاز کرده بود که آخرین آنها با شرکت شهین بازیگر سینما بود...
آن روزها استاد زنده یاد مشیر همایون شهردار رئیس شورای موسیقی بود که برحسب تصادف این فیلم را می بیند و به شهین می گوید: «... این که در فیلم برای تو آهنگ ساخته کیه؟ یک روز او را بیار به شورای موسیقی...»
این را خود صمدی می گوید... و ادامه می دهد: «یک روز با شهین رفتیم رادیو...» مشیر همایون گفت: شما می توانید برای بعضی از خواننده های ما آهنگ بسازید! به این ترتیب دایره ی کار من گسترده تر شد و از سینما به رادیو رفتم که برای اغلب خواننده ها هم ترانه ساختم... و در همان نخستین ماه ها برای فرح، پروا، وفایی، دلکش و الهه و شماعی زاده ترانه هایی ساختم که بعضی از آنها مثل «نامه رسان» شعر مسیح خلخالی با صدای شجاعی ارائه شد که برای این خواننده شهرت بسیار فراهم آورد. بعد از آن شورای موسیقی برای بسیاری از خواننده ها آهنگ می خواست که من می ساختم. تا چند سال بعد از انقلاب هم در ایران بودم اما دیگر خبری از آهنگسازی نبود تا با خانواده آمدیم به لوس آنجلس و در اینجا که بازار موسیقی ایرانی رواج داشت، برای خواننده های بسیاری آهنگ ساختم... من معمولا روی شعر آهنگ می ساختم و تا امروز 600 آهنگ ساخته ام.
استاد صمدی در مورد استادان خود می گوید: من هنرستان موسیقی را طی کردم و از هنرجویان زنده یاد استاد روح الله خالقی بودم.
وقتی از او سئوال کردم چرا با اینکه 600 اثر ساخته اید آن شهرت و اعتبار شایسته شأن خود را پیدا نکردید؟ که استاد صمدی پاسخ داد: «... بگذارید براتون خاطره ای نقل کنم... وقتی به رادیو رفتم یک روز دعوتم کردند به شورای برنامه ها که به ریاست آقای معینیان ماهی یک بار با شرکت ترانه سرایان و برنامه سازان تشکیل می شد... مدتی از تشکیل شورا گذشته بود که آقای معینیان ناگهان چشمش افتاد به من، گفت جنابعالی از اول شورا اینجا بودید؟ گفتم بله...! منتها آنقدر ریزه نقشم که کمتر دیده می شوم! که معینیان و بقیه خندیدند. من به راستی دیده نشدم نه در تهران و نه در لوس آنجلس... چون در طول زندگی هم عادت نداشتم که برای خودنمائی به این و آن یا به این تلویزیون وآن مجله رجوع کنم و خودم را به رخ بکشم من در لوس آنجلس بیشتر با آقای شب خیز کار کردم و همکاری نزدیک داشتم.
در شب بزرگداشت استاد حسین صمدی اغلب ورزشکاران و دوستانی که با او در کار موزیک همکاری داشتند، حضور پیدا کرده بودند که هر یک به روی صحنه رفتند و به نقل خاطراتی از او پرداختند. استاد حسین صمدی با یکی از نوه های خود در شب گرامیداشت حضور پیدا کرده که به رسم یادبود یک قالیچه فرش از دست فرهاد زمانی و یک قالی از محمدی پیشکسوت کشتی دریافت کرد.

بزرگداشت استاد حسین صمدی

بزرگداشت استاد حسین صمدی

بزرگداشت استاد حسین صمدی

بزرگداشت استاد حسین صمدی

بزرگداشت استاد حسین صمدی

بزرگداشت استاد حسین صمدی

۱ نظر:

ناشناس گفت...

جناب صمدی شما آهنگهای بسیار زیادی برای جناب ایرج (حسین خواجه امیری) ساخته اید که خوشبختانه در یوتیوب هم فراوان یافت میشوند. راستی ویدیوی استاد حسین صمدی و ایرج و ستار در تلویزیون از چهل سال پیش در یوتیوب هست که با نوازش ویلن استاد صمدی (خوش تیپ) همراه است ـ لطفا ببینید و حال کنید

https://www.youtube.com/watch?v=P6tSE2HKr0M

استاد صمدی آرزوی تندرستی و شادی برایتان دارم که با آن همه کار هنری زیبا و بیادماندنی ، همیشه آرام و بی ادعا و فروتن بوده اید و این بزرگی شما را براستی نشان میدهد. کاشکی کمی پرویز غیاثیان را کمی نصیحت کنید تا شاید ذره ای از شما در دوران پیری عمرش یاد بگیرد ! ـ زنده باشی