۱۳۹۳ مهر ۵, شنبه

حسین علیزاده: هنرمند نباید بد دهنی کند

حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده تار و سه تار گفت: در مورد موسیقی مسایل مغشوشی هست و به نوعی می توان گفت یک اغتشاشی در انواع موسیقی وجود دارد.

وی همچنین گفت: به خصوص که قرار است موسیقی رپ را هم اضافه کنیم، که من هنوز نمی دانم موسیقی رپ با مجوز چطور موسیقی ای است؛ چرا که رپ عموما‍ با اعتراض همراه است.
به گزارش ایلنا، وی با اشاره به این موضوع که یاد بگیریم از انتقاد ناراحت نشویم، اظهار داشت: باید قدر تمام کسانی که سابقه طولانی در موسیقی دارند را بدانیم. این ها راهنمایان جامعه هنری هستند و نظرشان الگو و راه گشای جوانان است. باید به آن ها احترام گذاشته شود و اگر انتقادی هست با زبان ادب و با فرهنگ موسیقی بیان شود. هنرمند نمی تواند بد باشد و بد دهنی کند، این در ذات هنرمند نیست. پس باید با آن ها به زبان موسیقی سخن گفته شود. در این شب اعاده حیثیت می کنم از هوشنگ کامکار که با او بسیار بد برخورد شده.
علیزاده با بیان اینکه نسل جوان یک توهم در نوآوری دارد؛ گفت: ما جهان سوم؛ چشم داریم به کشورهای غربی که ببینیم آن ها چه می کنند و عینش را تقلید کنیم. با اینکه در موسیقی جدید هم آثار خوب به وفور یافت می شود، اما موسیقی های قدیم  را بهتر می دانم چراکه خالص تر است. متأسفانه نسل جوان ما به موسیقی این گونه نگاه می کنند که هرچه موسیقی از هنر اصیل ایرانی دورتر باشد بهتر است! این یک عقیده نادرست است.
وی ادامه داد: اگر انتقادی می شود نباید کار به فحاشی بکشد. به خصوص جوانان نباید فکر کنند، چون جوان تر هستند و عقاید متفاوتی دارند می توانند بهتر از پیشکسوتان عمل کنند. جوانان باید بدانند که خودشان از این سلسله زنجیره ای که از گذشته آمده برخواسته اند.
علیزاده با بیان اینکه رادیو و تلویزیون به خصوص تلویزیون تاکنون هیچ کار مفیدی در زمینه موسیقی انجام نداده؛ گفت: موسیقی ما مظلوم واقع شده. کسانی که توانایی خرید سی دی خوانندگان و تهیه بلیط برای رفتن به کنسرت را دارند؛ زیاد نیستند. توده ی مردم باید از راه رسانه ملی موسیقی را بهتر و بیشتر بشناسند.
او افزود: باید بگویم که رادیو و تلوزیون خوب به موسیقی نمی پردازد. باید به رأی مردم احترام بگذاریم. در این زمینه باید امکانات لازم را تهیه کنیم. باشد که سلیقه مردم ارتقاء پیدا کند و در رسانه ملی بیشتر به موسیقی توجه شود.

هیچ نظری موجود نیست: