۱۳۹۳ مرداد ۲۸, سه‌شنبه

برای درگذشت سیمین بهبهانی: شعله ی رقصان غزل، رفت... / گزارش تصویری از دیدار با بانویِ غزل و آخرین عکس های وی



قدیمی ها - مجتبی نظری، فرهاد لارنگی، علی رجبی و شقایق میرزایی: در باورها نمی گنجد که بانوی غزل، سیمین بهبهانی بدرود حیات گفته. گویا روح بزرگش دیگر توان مقاومت در جمسش را نداشت و به آسمان ها پر کشید، او همچون شمع با اشعارش به مردم سرزمینش روشنی داد و اکنون شمع زندگیش در خاموشی مطلق به سر می برد، بسیار اندوهگین هستیم، چرا که او، به مهمانی خاک می رود.
او رفت و برایمان فقط اشعارش مانده، اشعاری که هر کدام را با دل و جان سرود و در آخرین لحظات ما را به اوج آرامش و شیدایی رساند.
مدتی نگذشته بود که شعر زیبای «چرا رفتی» با صدایی همایون شجریان با روح و جانمان آمیخته شده بود، ولی دست سرنوشت این اثر را به آخرین کار منتشر شده از این شاعر تبدیل کرد.
در هفدهم مهرماه سال 1392 بانو سیمین بهبهانی با اینکه بیمار بودند ما را برای دیداری کوتاه پذیرفتند، بسیار شادمان بودیم، چرا که دیدار و سخن با اهل فرهنگ و هنر سعادتی بی مثال است.
وی در این دیدار از خاطراتش با خوانندگان بزرگ رادیو ملی ایران، از دورانی که با زنده یاد مرضیه به همکاری پرداختند، نقل کردند. با نگاه معصومانه خود دقایقی به شعر خوانی پرداخت و نگاهی دوباره به مجله اینترنتی «قدیمی ها» داشت و از این مجله به نیکی بسیار یاد کرد.
کمتر از یک سال از این دیدار پر خاطره می گذرد، ولی هنوز در برابر چشم های بارانی ما همچون صحنه ای زنده تداعی می شود، کاش دقایق از حرکت دست می کشید و این لحظات در کنار ایشان را متوقف می کرد.
شب است و آسمان را غم گرفته
سکوتم با نگاهش دم گرفته
شب است و کهکشانی در کنارم
ولی از دوریت من بیقرارم
گروه مجله اینترنتی «قدیمی ها» درگذشت سیمینِ شعر، سیمینِ غزل و سیمینِ ترانه را به خانواده ایشان، جامعه هنری و دوستاران این هنرمد بزرگ تسلیت عرض می کند و در ادامه شما را به مشاهده گزارش تصویری دیدار با این هنرمند دعوت می کند.


سیمین بهبهانی

سیمین بهبهانی

سیمین بهبهانی

سیمین بهبهانی

سیمین بهبهانی

سیمین بهبهانی

فرهاد لارنگی، مجتبی نظری، سیمین بهبهانی و شقایق میرزایی

سیمین بهبهانی

مجتبی نظری، سیمین بهبهانی، شقایق میرزایی، علی رجبی

مجتبی نظری و سیمین بهبهانی

علی رجبی و سیمین بهبهانی

سیمین بهبهانی و فرهاد لارنگی

۱ نظر:

ناشناس گفت...

خدا رحمتش کند