۱۳۹۳ شهریور ۵, چهارشنبه

بزرگداشت سیمین بهبهانی در پایتخت آمریکا + گزارش تصویری

ایرانیان ساکن منطقه واشنگتن دی سی، یاد سیمین بهبهانی را گرامی داشتند.

به گزارش امروز نما، این مراسم با عنوان «یادبود و گرامیداشت غزل بانوی شعر ایران زنده نام سیمین بهبهانی» روز یک شنبه ۲ شهریور در هتل WESTIN در ایالت ویرجینبا، در نزدیکی پایتخت آمریکا برگزار شد.
در این مراسم که از سوی هفته نامه ایرانیان، به مدیریت و سردبیری تقی مختار سازماندهی شده بود، احمد کریمی حکاک (استاد دانشگاه)؛ فاطمه کشاورز (استاد دانشگاه)؛ رسول نفیسی (استاد دانشگاه) و تقی مختار (روزنامه نگار)، ضمن بررسی ارزش شعر سیمین بهبهانی در ادبیات ایران، بر شجاعت و نمونه بودن خانم بهبهانی تاکید کردند.
در مراسم «یادبود و گرامیداشت» سیمین بهبهانی در واشنگتن، پیام مهناز افخمی (وزیر اموز زنان در دوران محمد رضا شاه یهلوی و مدیر عامل فعلی بنیاد مطالعات ایران) از سوی شهره عاصمی (بازیگر و کارگردان تئاتر)، که «گرداننده و مجری مراسم» بود خوانده شد.
در این مراسم همچنین، پیام ویدیوی فریدون فرح اندوز (چهره دیرآشنای رادیو و تلویزیون) و سهراب اخوان (کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون) در کنار گفتگوی که سال ها پیش تلویزیون «ایران من» در ایالت پورتلند آمریکا با سیمین بهبهانی انجام داده بود و خانم بهبهانی در آن به معرفی خود می پرداخت پخش شد.
قسمت های از این برنامه اختصاص داشت، به هنرمندی هنرمندان منطقه واشنگتن دی سی؛ و در آن نادر مجد به نواختن تار و آواز پرداخت؛ شاهین شکیبی «تئآتریکال» شعر تو نیستی که ببینی فریدون مشیری را اجرا کرد، و ترانه «دوباره می سازمت وطن» و «گل گلدون من» به طور زنده از سوی مینا رضوانی اجرا شد.
بزرگداشت سیمین بهبهانی در پایتخت آمریکا، با سرود «ای ایران» پایان یافت.

عکس: علی خلیق

مراسم یادبود و گرامیداشت سیمین بهبهانی در واشنگتن

شهره عاصمی

مراسم یادبود و گرامیداشت سیمین بهبهانی در واشنگتن

نادر مجد

تقی مختار

دکتر رضا براهنی

مینا رضوانی و فریدون کامران پور

مراسم یادبود و گرامیداشت سیمین بهبهانی در واشنگتن

دکتر فاطمه کشاورز

مینا رضوانی

هیچ نظری موجود نیست: