۱۳۹۳ شهریور ۷, جمعه

کتاب شایگان درباره پنج شاعر ایرانی

«پنج اقلیم حضور» عنوان کتابی به قلم داریوش شایگان است که در آن از نگاه یک خارجی ارتباط بین مردم و شاعرانی چون فردوسی، مولوی، خیام، حافظ و سعدی بررسی شده است.

این نویسنده به ایسنا، گفت: به تازگی کتابی را با عنوان «پنج اقلیم حضور» درباره پنج شاعر بزرگ ایرانی از دیدگاه یک خارجی نوشته ام که مهرماه منتشر می شود.
او افزود: فردوسی، مولوی، خیام، حافظ و سعدی شاعرانی هستند که این کتاب از نگاه یک خارجی به آن ها پرداخته است. در کتاب بحثی راجع به شاعرانگی ایرانیان مطرح شده و به طور کلی نشان می دهد ارتباط ایرانی ها با شاعران بزرگ شان چقدر عمیق و استثنایی است. به عنوان نمونه در دنیا هیچ قوم و ملتی مثل ایرانی ها مقبره شاعران شان را زیارت نمی کنند. در کل نگاه یک خارجی به ارتباط ایرانیان با شاعران بزرگ شان مثبت و استثنایی است.
شایگان درباره انتشار دیگر آثارش در ایران نیز گفت: تقریبا همه کتاب هایم در ایران منتشر می شوند. اخیرا چاپ تازه کتاب «افسون زدگی جدید، هویت چهل تکه و تفکر سیار»، همچنین چاپ هفتم «زیر آسمان های جهان» و چاپ پنجم «تصوف و هندوئیسم، آئین هندو و عرفان اسلامی» در انتشارات فرزان روز منتشر شده است. تا مهرماه هم چاپ تازه کتاب های «ادیان و مکتب های فلسفی هند» در دو جلد، «آسیا در برابر غرب»، «بت های ذهنی و خاطره های ازلی» و «در جست وجوی فضاهای گمشده» منتشر می شود.
او که رمانی با نام «سرزمین سراب ها» نوشته است در این باره نیز گفت: این کتاب دو ماهی است برای گرفتن مجوز نشر فرستاده شده اما هنور نتیجه به دستم نرسیده است.
داریوش شایگان متولد سال 1314 است.

هیچ نظری موجود نیست: