۱۳۹۳ خرداد ۲۰, سه‌شنبه

فضل‌الله توکل در بیمارستان بستری شد / بهبود نسبی حال استاد موسیقی

فضل‌الله توکل یکی از نوازندگان و آهنگسازان صاحب نام موسیقی ایرانی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان آراد تهران بستری شد.

پاشا پاشایی نوازنده سنتور و از شاگردان نزدیک استاد فضل الله توکل در گفتکو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: متاسفانه سه روز گذشته به دلیل عارضه قلبی قبلی که استاد توکل با آن مواجه بود افت فشار و سرگیجه ای موجب شد که این هنرمند به بیمارستان منتقل شود.
وی افزود: استاد فضل الله توکل چندی پیش دچار سکته شد که به لطف پروردگار این مشکل با نصب باتری در قلب وی برطرف شد اما پیش بینی می شد که عوارض ناشی از این نارسایی قلبی همچنان ادامه پیدا کند اما خوشبختانه با اقدامات خوب و به موقعی که از سوی پزشکان بیمارستان آراد تاکنون انجام گرفته اوضاع استاد توکل رو به بهبودی است.
فضل‌الله توکل در نواختن سنتور و همچنین آهنگسازی دارای سبکی مخصوص به خودش است. چنانچه به قول معروف تا مضرابش بر روی ساز می‌آید مشخص می‌شود که این سنتور فضل‌الله توکل است. وی علاوه بر سنتور کاملاً بر نوازندگی ویلن تسلط دارد.


فضل‌الله توکل

زنده یاد اسدالله ملک نیز جواب سازی فضل الله توکل و نواختن وی در هنگام همنوازی هایش را بسیار تحسین می کرد و بار ها در محافل هنری، وی را برترین نوازنده سنتور دانسته بود. البته در برنامه تکنوازان و همنوازان، او پیوسته با تکنوازان و اساتید برجسته استادان حبیب الله بدیعی، پرویز یاحقی، همایون خرم و اسدالله ملک و دیگر اساتید همکاری داشته‌ و حاصل این همکاری تعداد زیادی نوار است که در آرشیوهای گوناگون موجود است.

هیچ نظری موجود نیست: