۱۳۹۳ تیر ۳, سه‌شنبه

استودیو فیلمساز تعطیل شد !

استودیو فیلمساز پس از 47 سال فعالیت مستمر و تاثیرگذار در سینمای ایران دیروز تعطیل شد.

به گزارش بانی فیلم، استودیوی قدیمی تهران که از سال 46 فعالیت اش را آغاز کرده بود چند روزی است به صورت رسمی تعطیل شده است.
بیژن جباری مدیرعامل استودیو فیلمساز با تائید این خبر در جملات کوتاهی به بانی فیلم گفت: از اول تیر ماه با کارکنانمان تسویه حساب کردیم. دفتر فعلا باز است تا به تعهدات قبلی مان عمل کنیم. بعد از آن استودیو تعطیل می شود.
این استودیو که عمده فعالیت اش چاپ کپی فیلم هاست با دیجیتال شدن سینماها و جایگزین شدن سرور به جای آپارات دیگر نیازی به چاپ کپی به شیوه سابق ندارد و به همین دلیل تعطیل شده است. زمزمه تعطیلی استودیو فیلمساز و بدیع از مدتها در میان اهالی سینما به گوش می رسید.
جباری پیش از این به بانی فیلم گفته بود: ما در مجموعه 18 نفر همکار داریم که تنها 9 نفرشان در لیست بیمه هستند. عده ای از همکارانم باز خرید شدند و عده ای هم تا پایان سال بازخرید خواهند شد. ما مجبوریم ملک را بفروشیم و سهم سهامداران را بدهیم. امیدوارم نهادی سازمانی جایی که دلش برای فرهنگ مملکت می سوزد، بیایند آنجا را ببینند و خریداری کنند تا مثل محلی مربوط به تاریخ سینمای این کشور، باقی بماند، چون ما مجبور به فروش هستیم. ما الان وسایل خیلی زیادی داریم. ماشین های چاپ مان را به موزه می دهیم. در طول این 45 سال قبلا هم این کار را کرده ایم.
او در خصوص حفظ این استودیو قدیمی عنوان کرده بود: نامه ای نوشتیم به آقای ایوبی و گفتیم داریم تعطیل می کنیم و شما یک بار بیایید این تشکیلات ما را بازدید کنید و ببینید ما چه داشتیم و این مکان و امکانات اگر در سینما باقی بماند چقدر به لحاظ سیر تاریخی اهمیت دارد و... هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

هیچ نظری موجود نیست: