۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۵, دوشنبه

دست‌نوشته‌های سیمین و جلال چه شده است؟

خواهر سیمین دانشور توضیحاتی را درباره کتاب‌ها و دست‌نوشته‌های سیمین دانشور و جلال آل احمد و فروش خانه این نویسنده فقید ارائه کرد

ویکتوریا دانشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره وضعیت پرونده وصیت‌نامه سیمین دانشور گفت: روز یکشنبه (14 اردیبهشت‌ماه) وکیل ما آقای ایزانلو ساعت 10 صبح به دادگاه مراجعه و پرونده وصیت‌نامه را ملاحظه کرده است و تا حالا هنوز هیچ حکمی روی این پرونده صادر نشده و در نتیجه فروش خانه از سوی ما به شهرداری کاملا قانونی است.  او ادامه داد: البته هنوز پرونده بسته نشده اما حکمی هم صادر نشده که بر اساس آن ما کاری غیرقانونی انجام داده باشیم.
خواهر سیمین دانشور همچنین درباره خارج شدن کتاب‌ها و دست‌نوشته‌های جلال و سیمین از خانه بن‌بست ارض گفت: با نظارت من و همسرم پرویز فرجام تمام کتاب‌های این دو نویسنده پس از شماره‌گذاری، در کارتن قرار داده شد و به انبار شهرداری منتقل شد تا خانه آماده انجام تعمیرات شود.
او همچنین درباره دست‌نوشته‌های سیمین و جلال گفت: در میان این کتاب‌ها دست‌نوشته‌هایی بود. دست‌نوشته‌های سیمین مربوط به کتاب‌هایی بود که از او منتشر شده است و این دست‌نوشته ها اکنون در اختیار ماست تا با بازگشایی خانه بتوانیم روی آنها کار کنیم و آنها را برای نمایش بگذاریم، اما اخیرا دست‌نوشته‌هایی هم از جلال آل احمد پیدا کردیم که آنها را در اختیار محمدحسین دانایی خواهرزاده جلال آل احمد قرار دادیم تا او آن‌ها را بخواند. ما اجازه ندادیم این نوشته‌ها متفرق شود اما هنوز فرصت نکرده‌ایم که کاملا آنها را بخوانیم. این دست‌نوشته‌ها را کنار گذاشته‌ایم تا در فرصت مناسب و از سوی افراد معتبر بررسی شود.  ویکتوریا دانشور چند روز پیش خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد را به شهرداری فروخته تا بنا بر اعلام، به «خانه ادبیات» تبدیل شود.

هیچ نظری موجود نیست: