۱۳۹۳ اردیبهشت ۹, سه‌شنبه

هنگامه اخوان در تالار وحدت کنسرت برگزار می کند

هنگامه اخوان در تاریخ 23 اردیبهشت ماه در تالار وحدت کنسرت می‌دهد.هنگامه اخوان در گفت‌و‌گو با موسیقی ما از برگزاری کنسرت خود در روز 23 اردیبهشت ماه در تالار وحدت خبر داد و در این باره گفت: به دلیل تداخلی که برنامه کنسرت‌ها با تئاترهای اجرایی در تالار وحدت دارد، از مدت‌ها پیش این سالن را برای اجرای خود گرفتم.
 
این خواننده در ادامه گفت: در این کنسرت قرار است علاوه بر قطعاتی که همیشه در نظر دارم، قطعاتی اجرا نشده از امیر جاهد را نیز اجرا کنم. همچنین قرار است قطعاتی همچون تصنیف هزار دستان، سه قطعه در چهارگاه، منصوری، در آمد، مخالف چهارگاه، پیش درآمد و رنگ و چهارمضرابی را به اجرا در آورم. در این میان قطعاتی از بیات اصفهان، عشاق اصفهان، سوزوگداز (آواز) و دوتصنیف نوع بشر و شاه من که از آثار قمرالملوک وزیری کپی شده است را اجرا کنم. همچنین یک قطعه تک ضربی دارم که دو بیت آن ارجینال است و بقیه قطعات آن را خودم اضافه کرده‌ام و به صورت تصنیف اجرا می‌کنم.
وی همچین گفت: تصمیم دارم در کنسرت پیش رو قطعاتی جدید نیز برای مخاطبان خود اجرا کنم. در ترکیب نوازندگان نیز تغییری به وجود نیامده است و مانند اجرای سال گذشته آزاده امیری (تار)، شیمابلوکی فر (کمانچه)، نسیم اربابی(کمانچه) ، نازنین پدرثانی (تنبک)، مرجان راوندی (عود) بنده را همراهی می‌کنند.
هنگامه خواندن را از ۱۰ سالگی با آموختن آواز دشتی نزد پدرش آغاز کرد. اولین بار پدر با او در مورد قمرالملوک وزیری صحبت کرد. ازسال ۱۳۵۴ هنگامه اخـوان شروع به خواندن در رادیو کرد و کار خود را با بازخـوانی آثار قمرالملوک وزیری آغاز نمود. همچنین با گروههای عارف به سرپرســتی پرویز مشکاتیان، شـیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی و …به عنوان خواننده همکـاری داشت. وی کنسرت هـــای زیادی در ایران و اروپا برگزار کرده‌است. در سال ۱۳۶۳ از سوی آرشیو صدا وسیمــا دعوت به همکاری شد و هم اکنون در وزارت ارشاد به عنوان کار‌شناس موسیقی مشغول به کار است و به تدریس آواز نیز می‌پردازد.

هیچ نظری موجود نیست: