۱۳۹۳ اردیبهشت ۳, چهارشنبه

علیرضا داوودنژاد: سینمایی می تواند درباره قهرمان فیلم بسازد که قهرمانی را تجربه کند

علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما، علت کمرنگ شدن نقش قهرمان در سینمای ایران را ابتدا عدم توانایی سینما و دست اندرکارانش در دفاع از حقوق خودشان دانست.

به گزارش بانی فیلم، علیرضا داوودنژاد کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران درباره دلیل نبود قهرمان در سینمای ایران گفت: سینمایی می تواند درباره قهرمان فیلم بسازد که قهرمانی را تجربه کند وگرنه قهرمانانش توخالی و پوچ از آب در می آیند.تجربه قهرمانی برای سینما این است که بتواند قلمرو و مخاطبان خود را حفظ کند، و ابتکار عمل در بازار داخلی خود را از دست ندهد.
سینمای ایران که امروز ابتکار عمل را حتی در بازار داخلی به رقیبان در ماهواره و بازار سیاه فیلم های ویدئویی واگذار کرده است و آمار مخاطبانش چه در داخل و چه خارج قابل مقایسه با آمار مخاطبان فیلم ها و سریال های ترکی، کره ای، چینی، اروپایی، آمریکایی و غیره نیست؛ نمی تواند تجربه ای از قهرمانی داشته باشد و از کوزه همان برون تراود که در اوست.

علیرضا داوودنژاد

وی افزود: هر وقت ما توانستیم لااقل جلوی تکثیر غیرقانونی فیلم های خودمان را بگیریم و حقوق نمایش برای فیلم خود تعریف کنیم، هر وقت توانستیم جلوی به تاراج رفتن دارایی هایمان را بگیریم و از نمایش های غیرقانونی این فیلم ها در مکان های مختلف از جمله اینترنت، ماهواره و این قبیل جاها جلوگیری کنیم به این معناست که به حرفه خودمان مسلط هستیم و می توانیم از خود دفاع کنیم.
سینمایی که نمی تواند از خود دفاع کند چطور می تواند قهرمانی زنده، اثرگذار و باور پذیر داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست: