۱۳۹۲ اسفند ۱۰, شنبه

جمشید مشایخی: برای تئاتر نمی توان از خیابان بازیگر آورد

جمشید مشایخی ضمن بیان دیدگاهش درباره حضور بازیگران چهره سینمایی در تئاتر بر لزوم تربیت بازیگران حرفه ای برای هنر نمایش تاکید کرد و عنوان کرد در سینما می توان از خیابان هم بازیگر انتخاب کرد ولی در تئاتر خیر.

جمشید مشایخی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تئاتر یک هنر واقعی است و هیچ کس نمی تواند بدون اینکه استعدادی داشته باشد یا دوره ای دیده باشد روی صحنه برود.
وی با اشاره به نمایشی که خودش بعد از یک وقفه طولانی در حدود 14 سال پیش یعنی در سال 78 بازی کرده است، بیان کرد: خود من با اینکه از تئاتر شروع کردم اما 14 سال پیش زمانی که هادی مرزبان می خواست «شب روی سنگفرش خیس» را اجرا کند، من برای بازی در آن کار از او خواستم که فقط یک ماه به تنهایی با خود من کار کند چون چند سال از تئاتر دور بودم؛ این عظمت تئاتر است.
این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در ادامه درباره حضور چهره های سینمایی در تئاتر خاطرنشان کرد: ما بچه های با استعداد زیاد داریم و باید از آنها استفاده کرد. من شنیده ام که بعضا چهره های سینمایی را به تئاتر می آورند تا مردم به سالن های تئاتر بیایند و به سمت تئاتر جذب شوند اما این نوع تئاتر ارزشی ندارد چون مردم باید بیایند و تئاتر ببینند نه جمشید مشایخی را. مردم باید بیایند و هنر را ببینند و اینکه کارگردان با بازیگران چه کرده است. تئاتر با سینما تفاوت دارد.
بازیگر فیلم «کمال الملک» در پایان خاطرنشان کرد: در سینما از خیابان هم می توان بازیگر آورد مثلا ویتوریو دسیکا برای فیلم «دزد دوچرخه» یک غیرحرفه ای را وارد این فیلم کرد، اما برای تئاتر نمی شود چنین کاری انجام داد. تئاتر هنر واقعی است. من در هر دو حوزه تئاتر و سینما بازی کرده ام و به همین دلیل این حرف را بیان می کنم. خبرنگاری از مارلون براندو پرسید که قرار هست کاری در حوزه تئاتر روی صحنه ببرد و او پاسخ داد که اصلا امکان ندارد چنین کاری انجام دهد چون تئاتر بسیار سخت است.

هیچ نظری موجود نیست: