۱۳۹۲ اسفند ۲۷, سه‌شنبه

ایرج خواجه امیری: مرام و معرفت در سرزمین ما گم شده است

حسین خواجه امیری معروف به ایرج گفت: ما پیشکسوتان موسیقی باید به جوانان این مرز و بوم میدان بدهیم و دست آنها را به گرمی بفشاریم.

به گزارش ایسنا، استاد ایرج گفت: موسیقی ایرانی این روزها در وضعیت خوبی به سر نمی برد و امیدوارم با حضور چهره های جوان و با استعداد بتوان بخشی از این کاستی ها و پلشتی ها را جبران کرد.
وی افزود: در آلبوم «من و استاد» سعی کرده ام از جوانان خوش فکر استفاده کنم و امیدوارم دیگر پیشکسوتان هم دست جوانان این مرز و بوم را رها نکنند، چرا که آنها موسیقی را حفظ و به نسل بعدی انتقال می دهند.
البته نباید غافل شد که در عین وفاداری به سنت ها، باید به فضای جدید موسیقی و چرایی آن نیز توجه کرد که بتوان هم ریشه های فرهنگی را حفظ کرد و هم بر اساس آن، خشت نو و خانه جدید بنا کرد.
این خواننده قدیمی با اشاره به تکراری شدن موسیقی و صدای خواننده های کنونی گفت: توجه به استعدادهای خوب و جسور یکی از راه های متنوع شدن موسیقی ملی در این بازار تکراری و بی سلیقه است؛ البته نهادهای دولتی هم باید به جوانان کمک و راه ترقی را برای آنها باز کنند.
خواجه امیری درباره چرایی خواندن برخی قطعات قدیمی در آلبوم جدید خود گفت: احساس کردم برخی از صفات خوب ما ایرانی ها نظیر مردانگی و معرفت فراموش شده است و سعی کرده ام با یادآوری چند قطعه نوستالژی دوباره روح مرام و معرفت را در میان مردم سرزمینم زنده کنم.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

محمد بیدقی استاد از مرام ومعرفت میگوید از نوستالژی میگوید. فردین میگفت برای یک لحظه زندگی روزها میمیریم. متاسفانه استاد واستادان از این دست پیر هستند وافتاب لب بام.تعداد زیادی هم جان به جان افرین تسلیم کردند. مسئو لین فرهنگی فکر میکنند با خفه کردن صدای این استادان ان فرهنگ مرام ومعرفت گذشته از میان خواهد رفت.هزاران سال دیگر که ماهم نباشیم این حاکمین هم نباشنداین فرهنگ مرام ومعرفت نوستالژی زنده خواهدبود وچون اینجریان یک جریان بالنده وجریان مقابل یک جریان میرامیباشد
(نمیرم از این پس که من زندهام
که تخم هنر (سخن ) را پرکنده ام