۱۳۹۲ بهمن ۱۹, شنبه

پیکر بهمن فرزانه در تنهایی به خاک سپرده شد

پیکر بهمن فرزانه در تنهایی و سکوت در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

به گزارش ایسنا، مراسم خاک سپاری بهمن فرزانه ، مترجم و نویسنده پیشکسوت، ظهر امروز شنبه، 19 بهمن ماه، با حضور خانواده اش و چند نفر از ناشران آثارش در قطعه نام آوران بهشت زهرا برگزار شد.
پیکر بهمن فرزانه در قطعه 255، ردیف 37، شماره 10 در کنار افرادی همچون کاظم معتمدنژاد، احمد کسیلا، عباس حری و شکرالله بابان آرام گرفته است.
ستاه فرزانه خواهر بهمن فرزانه در گفت و گویی، درباره این که بهتر نبود مراسم تشییع و خاک سپاری بهمن فرزانه در زمانی دیگر و با اطلاع رسانی قبلی انجام می شد تا علاقه مندان او می توانستند در مراسم شرکت کنند، گفت: می خواستیم خاک سپاری زودتر انجام شود و بعد از موافقت با خاک سپاری او در قطعه نام آوران، مراسم را برگزار کردیم.
فرزانه متولد سال 1317 در تهران، در کنار نگارش آثاری همچون «چرکنویس»، کتاب هایی را از گابریل گارسیا مارکز، آلبا دسس پدس، گراتزیا کوزیما دلدا، لوئیچی پیراندلو، آنا کریستی، اینیاتسیو سیلونه، روآلد دال، گابریل دانونزیو و واسکو پراتولینی به فارسی برگردانده  است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

محمد بیدقی
بعد از وفات تربت ما در زمین مجوی
درسینه مردم عارف مزار ما
هرچند که استاد مانند اکثر هنرمندان در تنهایی بخاک سپرده شد بیشک روزی فرا خواهد رسید که مردم بدرستی از این هنرمندان قدر دانی کنند