۱۳۹۲ اسفند ۹, جمعه

عکاسی ناصرخان حجازی بعد از بازی با لهستان!!!

قدیمی ها - فرید دهدزی: عکسی نادر بعد از یک خستگی مفرط از بازی عالی ایران در برابر لهستان، تیم سوم جهان در المپیک مونترال ۱۹۷۶.

این بازی آنچنان بچه ها را خسته کرده است که راه ۲ ساعت از مونترال به شربروک را همه را به خواب برده است. قبل از بازی ایران و لهستان آنچنان استرس و فشار روانی بر بازیکنان زیاد بود که کسی را یارای مقابله با آن نبود. وقتی داور مسابقه ایران و لهستان صوت پایان بازی را می زند، علی پروین می گوید، آنقدر دویدم که انگار ۱۸۰ دقیقه بازی کرده بودیم. راست هم می گفت، مسابقه در برابر تیم سوم جهان، نه تنها احتیاج به بازیکنان تکنیکی داشت، بلکه احتیاج به بازیکنانی با قدرت فیزیکی بالای هم داشت، چیزی که لهستانی ها داشتند و ما فاقد آن بودیم.
بعدها حشمت مهاجرانی خود را به دلیل انتخاب نکردن محمد صادقی و حسین کزرانی سرزنش کرد، چرا که آنها را تنبیه انضباطی کرده بود. به گفته مهاجرانی، اگر او محمد صادقی را داشت با قدرت بدنی عالی او می توانست حداقل با یک مساوی به دیدار تیم دوم گروه دیگر برود، اما این باخت یاران او را در برابر شوروی قرار داد.
این عکس درست در زمانی برداشته شده است که بازیکنان با قطار مسیر مونترال به شربروک را طی می کنند. ۲ ساعت راه، همه خوابند، عبداللّهی، خدابخشیان، حبیب روشن زاده (نصف صورت)، عطا بهمنش و مهاجرانی. تنها بیدار این گروه ناصر حجازی بود که این عکس را گرفت.


۳ نظر:

samandar گفت...

باسلام وتشکر از مطالب خوب وخاطره انگیزتان این عکس نه از قطار بلکه از درون هواپیمای c130 برداشته شده بطوریکه صندلی های توری وکف ریل دار هواپیما که برای حمل بار درون هواپیما میباشد کاملا مشهود است

ناشناس گفت...

سوت نه صوت

ناشناس گفت...

یا زهرا علی آقا پروین و دویدن ؟؟؟ حتما شوخی میفرمایند
فوتبالیست سابق