۱۳۹۲ دی ۱۹, پنجشنبه

شهناز تهرانی در صحنه هنر، در اسرائیل به دل مردم نشسته است

شهناز تهرانی به جرات از مقاوم ترین ستارگان سینما، تلویزیون و موزیک است، او از همان نوجوانی بدون هیچ پشتیبان و یاوری تنها وارد عرصه تلویزیون و بعد سینما شد و سال ها درخشید.

به گزارش جوانان، وی در میان همه طبقات محبوب شد. بعد از انقلاب در مسیر اسرائیل، اروپا، امریکا و کانادا، مرتب روی صحنه بود، در اولین سال های کاباره در لس آنجلس، خواننده همه شب ها بود، می خواند، می رقصید و بازی می کرد. برایش دردسر ساختند، در حق اش دشمنی کردند، ولی او همچنان ایستاد، به ترکیه رفت، کاباره برپا ساخت، به اسرائیل رفت، در رادیو، تاتر و در صحنه کنسرت ها، لحظه ای توقف نداشت.
شهناز تهرانی اینک چند سالی است در اسرائیل ماندگار شده، ایرانیان مقیم این سرزمین دیگر به او اجازه خروج نمی دهند، او هنرمند همه سنین و خانواده ها شده است، صدایش را از رادیو می شنوند، چهره اش را در تلویزیون، تاتر و صحنه کنسرت ها می بینند و به او می گویند که قدر سال ها زحمت و تلاش اش را می دانند.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

این نوشته که برایش دردسر ساختند، در حق اش دشمنی کردند، ولی او همچنان ایستاد، به ترکیه رفت، چگونه برای شما ثابت شده چون سال 1358 هم در تهران به او تهمت دزدی از خانه ای را زدند که مادرش به عنوان کارگر آنجا کار می کرد و ساکن بود ولی در نیمۀ شبی درب خانه را به روی عده ای از جمله شهناز خانم گشوده بود واموال آن خانه سرقت شده بودکه چند روز بعدآنها (از جمله طراح نقشه خانم شین) را دستگیر کردند وایشان به زندان رفت .
که البته حتماًبرایش دردسر ساخته بودندودر حق اش دشمنی کرده بودند،

ش - میم

Unknown گفت...

شهناز تهرانی یکی از محبوب ترین هنرپیشه های ایران است. در فیلم های صمد بعنوان "لیلا" نقش ثابتی داشت و در همه جا درخشید و درخشید. خاطرات خوش و شادی از وی داریم. هیچوقت خنده از لبانش دور نمیشد. خوشحالم که هستند کسانی که قدرش را میدانند و به وی احترام میگذارند. ایشان همیشه در یاد و خاطراتمان هستند.

ناشناس گفت...

با سلام خدمت آقای DAVID G

فیلم های صمد جمعاً تا سال 57 - هشت موردساخته شده.
این نکته که شهناز تهرانی در فیلم های پرویز صیاد (صمد) بعنوان "لیلا" نقش ثابتی داشت، اشتباه است .ایشان فقط در دو فیلم "صمد وسامی لیلاولی لی "اکران فروردین 1351- و "صمدو فولادزره دیو"اکران دی ماه 1351- در نقش لیلا بوده . خانم مینو شفیع متولد1335 (که از شش سالگی بازیگر سینما واز یازده سالگی بازیگر تلویزیون بود)چه درسینما وچه قبل از آن در تمامی ساخته های تلویزیونی وچهار فیلم از 8 فیلم سینمایی "صمد" نقش ثابت لیلا رابازی کرده است.

ش - میم