۱۳۹۲ دی ۲۳, دوشنبه

حسین علیزاده: حل مسائل موسیقی، راحت تر از حل مسائل هسته ای است

حسین علیزاده درباره سخنان اخیر رییس جمهور، روند صدور مجوزهای موسیقی، انتشار آلبوم جدیدی شامل برخی موسیقی فیلم هایش، تعطیلی ارکسترهای دولتی و... سخن گفت.

به گزارش ایسنا، این نوازنده پیشکسوت تار و سه تار که به بهانه انتشار آلبوم جدیدش سخن می گفت، درباره ملاک انتخاب فیلم برای ساخت موسیقی گفت: هیچ وقت برای فیلم های بازاری و مصرفی موسیقی نمی سازم و همیشه سعی می کنم به مسائل زیبایی شناسی و محتوای فیلم توجه کنم. حالا این آثار می توانند آثاری اجتماعی یا غیر متداول باشند اما دوست دارم محتوای فیلم به فرهنگ ایرانی اهمیت بدهد.
او درباه آلبوم جدیدش گفت: آلبوم جدید  شامل، موسیقی فیلم هایی چون «ملکه»، «آسمان زرد کم عمق» و مستند «ایلین» است که ساخته ابراهیم سعیدی است؛ این مستند مربوط به جنایات دوره صدام است که اسرا خاطرات خود را از آن زمان روایت می کنند.
ارگان های دولتی مشکلات را حل نمی کنند در حالی که خیلی از مسائل موسیقی راحت حل می شوند، حل کردن مسائل موسیقی خیلی راحت تر از حل کردن مسائل هسته ای است.
حسین علیزاده درباره روند کند صدور مجوز نیز سخن گفت و اظهار کرد: می خواهم بپرسم مجوزها چه تاثیری بر کیفیت موسیقی داشتند، مثلا یک تک نوازی یا کار ارکسترال چه خطری دارد که باید مجوز بگیرد؟ چرا یک هنرمند پس از 50 سال فعالیت و کار باید اشتباه بکند؟ هیچ جای دنیا مساله مجوز موسیقی وجود ندارد و این ضعف ارگان های دولتی است که هنوز جامعه هنری اش را نشناخته است.

هیچ نظری موجود نیست: