۱۳۹۲ دی ۲۱, شنبه

انتشار اثر جدید هوشنگ ظریف بر اساس ردیف موسی معروفی

«ردیف دوره متوسطه تار و سه تار» از سوی نوازنده پیشکسوت، هوشنگ ظریف منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این اثر مجموعه چهارم هوشنگ ظریف است که بر اساس ردیف موسی معروفی تدوین شده است. اشکان غفوری نیز نوازندگی تار را در این اثر عهده دار بوده است.
ظریف در مقدمه ای برای این اثر نوشته است: امر آموزش تار که اینجانب بیش از پنجاه سال است به عهده دارم براساس کتاب های اول، دوم و سوم هنرستان و اخیراً هم کتاب چهارم برنامه ریزی و تنظیم شده است. در مورد کتاب های اول و دوم هنرستان فایل های صوتی مربوط به تار سال ها پیش به پیشنهاد و کوشش هنرمند گرامی آقای حسین علیزاده توسط اینجانب اجرا و ضبط شده است.
خود ایشان نیز فایل های صوتی مربوط به سه تار را برای کتاب های اول، دوم و سوم هنرستان اجرا کرده اند که تمامی این مجموعه های صوتی توسط مؤسسه ی فرهنگی هنری ماهور منتشر شده است.
برای کتاب چهارم فایل های صوتی سه تار را آقای علیرضا ایلچی نواخته اند و برای اجرای تار، به تشخیص و پیشنهاد بنده، آقای اشکان غفوری از شاگردان اینجانب که در گردآوری و تنظیم کتاب چهارم نیز مرا یاری کرده اند، مسئولیت امر را به عهده گرفته اند. امیدوارم مجموع این فایل های صوتی به همراه کتاب های مربوط به آن توأماً نیاز هنرجویان رشته  تار و سه تار را در جهت فراگیری این سازها تا حد ممکن برطرف سازد.

هیچ نظری موجود نیست: