۱۳۹۲ دی ۲۵, چهارشنبه

فرهنگ شریف از بیمارستان مرخص شد

فرهنگ شریف که هفته پیش به علت ضعف عمومی به مدت چند روز در بیمارستان عرفان تهران بستری شده بود، پس از بهبودی نسبی مرخص شد.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل خانه موسیقی که چندی پیش از این هنرمند عیادت کرده بود، اظهار کرد: استاد شریف یکی از سرمایه های بزرگ موسیقی ایران است که نوای تار او با دل و جان مردم این سرزمین آمیخته است و مردم ایران با همواره قدر ایشان را می دانند و از طرف خود و دیگر اعضای هیئت مدیره خانه موسیقی برای ایشان آرزوی سلامت و بهبودی می کنم.
فرهنگ شریف نوازنده پیشکسوت تار است. وی از چهار سالگی تحت تاثیر آموزش موسیقی به وسیله پدرش و نیز رفت و آمد بزرگان موسیقی به منزل آنها خصوصا عبدالحسین خان شهنازی برادرحاج علی اکبرخان شهنازی، موسیقی را فرا گرفت. پدر فرهنگ شریف دکتر داروساز بود و با اهل هنر نیز معاشرت می کرد.
وی تار را نزد استادان عبدالحسین شهنازی و مرتضی نی داوود، تارنوازان بزرگ اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی آموخت اما شیوه نوازندگی وی به استادانش شباهتی ندارد و مخصوص خود اوست. وی از تکنوازان و بداهه نوازان سرشناس موسیقی ایرانی شناخته می شود.
در سن دوازده سالگی نخستین تکنوازی خود را که به صورت زنده از رادیو پخش می شد با موفقیت اجرا کرد و به دنبال آن در اغلب برنامه های گلها به عنوان تک نواز آواز، خوانندگان برنامه را همراهی می کرد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

هنوز نوازش های تارش که در داستان شب رادیو با آواز دلنشین ایرج که در دل شب پخش میشد از یادم نرفته است . ـ آرزوی تندرستی و دلی لبریز از شادی برایش دارم!