۱۳۹۲ آذر ۲۳, شنبه

ناصر تقوایی: همیشه در وزارت ارشاد اشکال اساسی می دیدم

ناصر تقوایی گفت: من همیشه به وزارت ارشاد اشکال اساسی داشتم و فکر نمی کنم هیچ مدیری در دنیا پیدا شود تا بتواند این چنین وزارتخانه ای را از بالا به پایین اداره بکند.

به گزارش ایسنا، این کارگردان سینما که خطاب به اهالی سینمای مستند و فیلم کوتاه ایران سخن می گفت، ادامه داد: از صمیم قلب خوشحالم که بعد از مدت ها روبروی شما علاقه مندان به فیلم کوتاه و سینمای مستند نشسته ام. شاید از انواع گونه ی فیلمی که در سینما رایج است این بخش از سینما برای جوانان جذاب باشند تا بتوانند حقایقی از جامعه خود را ببینند، به همین دلیل سینما در طول رشد خودش دچار موانعی بوده است و به جایی رسید که شما برای دیدن بخشی از اثر چند جوان شهرستانی و جنوبی که معمولا کم به آنها توجه شده است، این جمع پرشور را مدت طولانی تشویق کنیم.

ناصر تقوایی

این کارگردان افزود: من امشب در اختیار شما هستم تا بخشی از تجربیات خودم را در این مورد که حرفه ی خودم بوده است در یک جلسه ی مشورتی با شما در میان بگذارم و امیدوارم نتیجه  گفت وگوهای امشب حاصلی داشته باشد برای سینمای آینده ی ما و راهگشا باشد برای جوانان دیگر که به غیر از سینمای روایی ، نوع دیگر از سینمای ما را بشناسند، خوشحال و خوشبخت خواهم بود اگر در پایان جلسه حاصل کار به دست آمده باشد.
کارگردان و تهیه کننده فیلم «دایی جان ناپلئون» در پاسخ به سوال یکی از تماشاگران مبنی بر اینکه عمارت امین السطنه به دلیل خارج شدن از فهرست فرهنگی در حال تخریب است، با توجه به اینکه این عمارت با فیلم شما به خاطره ی جمعی تبدیل شده است به نظر شما وظیفه ی سینماگران در این باره چیست و شما به عنوان کارگردان «دایی جان ناپلئون» مایل هستید مستندی از تخریب این عمارت تهیه کنید یا خیر؟ بیان کرد: این ماجرای دردناکی است بسیاری از مکان های این مملکت در حال تخریب است و ما به فکر نیستیم که یکی از آنها هم این است. من ناچار شدم برای ساخت فیلمم این عمارت را بازسازی کنم زیرا در حادثه 28 مرداد سال 42 که دچار آتش سوزی شده بود و من مجبور به بازسازی آن شدم و هزینه ی بسیاری را هم برای من برداشت.

هیچ نظری موجود نیست: