۱۳۹۲ آبان ۱۳, دوشنبه

بازسازی 10 قطعه از آثار همایون خرم برای انتشار یک آلبوم

شهریار بلوچستانی از تدارک برای تولید یک آلبوم جدید با اجرای آثاری از زنده یاد همایون خرم در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی در گفتگو با مهر در تشریح تازه ترین فعالیت های خود در عرصه خوانندگی و نوازندگی گفت: پس از انتشار آلبوم های «آسمان شب» به آهنگسازی مرتضی شفیعی، «اشک من هویدا شد» به آهنگسازی زنده یاد همایون خرم و کتاب «تنبک نوازی» که در مقام خواننده و مولف این آثار حضور داشتم به زودی فعالیت های جدیدی را در عرصه موسیقی آغاز خواهم کرد.
وی در معرفی این فعالیت ها بیان کرد: نگارش کتاب جدیدی را به پایان رسانده ام که در ادامه فعالیت های قبلی من در عرصه نویسندگی نگاهی نو به نوازندگی تنبک دارد و از آثار تالیفی است که می تواند برای هنرآموزان و علاقه مندان به تنبک نوازی اثر جدیدی باشد. ضمن اینکه به زودی آلبوم جدیدم که یک کار تلفیقی سنتی پاپ است در بازار موسیقی منتشر خواهد شد.
این خواننده جوان موسیقی ایرانی که در آخرین آلبوم زنده یاد همایون خرم در زمان حیات با وی همکاری داشت در ادامه به تولید یک آلبوم جدید موسیقایی از آهنگ های زنده یاد خرم اشاره کرد و گفت:  زمانی که استاد خرم در قید حیات بودند تصمیم داشتیم علاوه بر تولید آلبوم "اشک من هویدا شد" آلبوم دیگری را هم برای انتشار آماده کنیم به همین جهت نزدیک به 10 ترانه از ساخته های استاد خرم برای کار انتخاب شد که 6 قطعه آن تاکنون برای اجرای مجدد تنظیم و بازسازی شده است و 4 قطعه دیگر نیز به زودی برای ضبط با مدیریت تولید مرتضی دلیری آماده خواهد شد.
استاد خرم هیچ وقت تعصب بی جا روی هیچ چیزی نداشت و همیشه معتقد بود موسیقی های که تولید می شود باید منطبق بر سلیقه روز جامعه شنونده آثار موسیقایی ایرانی با در نظر گرفتن شرایط کیفی و علمی موسیقی ایرانی باشد. بنابراین تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا تنظیم این آثار ارزشمند به گونه ای باشد که مخاطبان موسیقی ایرانی مانند تمام کارهای قبلی استاد خرم از آن لذت ببرند.
هنوز زمان دقیقی برای انتشار آلبوم مشخص نیست اما به طور حتم در ردیف کارهایی است که به زودی مراحل پیش تولید آن برای ضبط و بازسازی و حضور در بازار موسیقی آغاز می شود. شهریار بلوچستانی خواننده موسیقی ایرانی است که از سال 68 فعالیت خود را در نوازندگی تنبک آغاز کرد و طی سال های 70 تا 87 در حضور هنرمندانی چون حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار، محمد طاهرپور، علی تجویدی و کارگاه آواز محمدرضا شجریان به فراگیری آواز پرداخت.

آلبوم های موسیقی «اشک من هویدا شد» با آهنگسازی همایون خرم، خوانندگی شهریار بلوچستانی و تنظیم بابک شهرکی، «شوق وصال»، «تموم شد» و «آسمان شب» از جمله فعالیت های او در زمینه خوانندگی است. ضمن اینکه وی تاکنون در فستیوال ها و کنسرت های مختلفی در ایران و کشورهایی نظیر آلمان، هلند، بلژیک، امارات متحده عربی، ترکمنستان شرکت داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: