۱۳۹۲ شهریور ۱۸, دوشنبه

جشن تولد 88 سالگی نصرت الله وحدت، بمب خنده سینمای ایران برگزار شد + عکس

قدیمی ها: نصرت الله وحدت متولد ۱۳۰۴ در اصفهان، بازیگر تئاتر و سینمای ایران است. وحدت یکی از پایه گذاران تئاتر اصفهان بود و از ۱۸ سالگی در تئاتر حرفه ای حاضر شد.

شیرینی بیان و کلامش دل ها را شاد و مجذوب خویش می کرد و سر انجام به دنیای شیرین کمدی و شادی آفرینی روی آورد. نخستین نمایش او «خلیفه یک روزه» در تئاتر المپ بود و پس از آن سال ها به همراه رضا ارحام صدر در این تئاتر و تئاتر سپاهان فعالیت کرد.
وی پس از مدتی وارد سینما شد. او می گوید: از زمانی که به عرصه سینما راه یافتم روزها روی صحنه فیلمبرداری بودم و شب ها ساعت ۶ به تئاتر می رفتم و تا ساعت ۸ تمرین می کردم که ساعت ۸ موقع اجرای عمومی بود. وحدت علاوه بر بازیگری در عرصه کارگردانی نیز موفق بود در بسیاری از فیلم ها کارگردانی سناریو را به عهده داشت.


ژاله سام، نصرت الله وحدت و محمد متوسلانی

وحدت در بیش از ۴۳ فیلم حضور داشته است. فیلم عروس فرنگی ساخته سال ۱۳۴۳ یکی از برترین کارهای اوست. این فیلم این اولین فیلم ایرانی بود که در جشنواره آسیایی موفق به دریافت جایزه دلفین طلایی شد. او می گوید: این تندیس را چندین سال قبل به موزه سینما اهدا کردم.


همایون و نصرت الله وحدت

وحدت در آخرین سال فعالیتش در سینما (۱۳۵۷) درباره خنداندن تماشاگران گفت: خنداندن مردم مشکل شده است دیگر با این همه گرفتاری نمی توان مردم را سر شوق آورد. خندیدن زمینه مستعد روحی می خواهد، وقتی کسی روحیه شادی داشته باشد و به سینما بیاید و با یک حرف یا یک حرکت خنده دار قهقهه سر می دهد؛ اما وقتی به فکر هزار گرفتاری است چه طور می تواند بخندد. وی در مورد فعالیت های هنری خود در سی سال اخیر گفت: متاسفانه بعد از انقلاب ۵۷ فعالیت هنری چندانی نداشتم. تنها فعالیتم محدود به اجرای دو، سه نمایش خارج از ایران می شود و تقریبا در طول این سال ها خانه نشین شده ام و مشغول نوشتن خاطرات خود هستم.


کیک تولد  نصرت الله وحدت

جشن تولد استاد نصرت الله وحدت با حضور بسیار از هنرمندان قدیمی چون، پوری بنایی، شورانگیز طباطبایی، ژاله سام، همایون، رضا بانکی، محمد متوسلانی، حامد بهداد، ایرج نوذری، چنگیز جلیلوند، داریوش اسدزاده، ملکه رنجبر، نظام الدین کیایی، محمد زرین دست، محمد نصرتی و... به همت فرامرز امینی برگزار شد. مجله اینترنتی قدیمی ها امیدوار است تولد 100 سالگی این هنرمند عزیز را جشن بگیریم.

گزارش تصویری مراسم تولد نصرت الله وحدت در آینده نزدیک در قدیمی ها منتشر خواهد شد.


نصرت الله وحدت

۷ نظر:

Leila گفت...

تولدت مبارك استاد ١٠٠سالگي شما رو همراه با سرزندگيتون شاهد باشيم.

امیرحسین نیک بین گفت...

با سپاس فراوان از شما وآرزوی سلامتی برای آقای وحدت. با دیدن ژاله سام واقعا سورپرایز شدم.

محسن گفت...

تولدتان مبارک آقای وحدت هنرمند محبوب و پیشکسوت سینمای ایران

Hossein گفت...

Tavalod vahdat mobarak va mamnon az kasani ke sabab in jame shodan ke man va sayer hamvatnan azizan honrmande iran ra didari konim ke hargez az yad,ghalbeman nakhahand raft.

ناشناس گفت...

Esme een Filmhaa rooy-e Cake nist!

Khorshid Miderakhshad

Nardeban-e Taraghi

Asemoon-jol

Zaboon basteh

Taxi-Eshegh

Moshgel-e Aghaay-e Etemaad

Shoharaan-e Ghamzez Khanom (Roozhaay-e bee Khabaree)

علی گفت...

با سلام از دیدن خانم ژاله سام سورپرایز شدم برای شما امکان دارد مصاحبه ای با ایشون ترتیب بدهید که این همه سال کجا بودن چه می کردن بخصوص با شایعاتی که اول انقلاب در مورد ایشون در مطبوعات مطرح بود مشکلی پیدا نکردن؟باتشکر

سيد عثمان گفت...

خدا حفظش کنه