۱۳۹۲ خرداد ۵, یکشنبه

بعضی ها سد راه تئاتر هستند


علی نصیریان بازیگر برجسته تئاتر و سینما گفت: شهرستان های ما بسیاری از هنرمندان درجه یک را به عرصه هنر معرفی کرده اند.

به گزارش هنرآنلاین، علی نصیریان در آیین اختتامیه اردیبهشت تئاتر ایران که شنبه 4 خرداد در تالار وحدت برگزار شد در خصوص خاطرات سال های دور خود از فعالیت های تئاتری  گفت: زمانی که ما گروه داشتیم، و به صورت مستمر کار تئاتر می کردیم و متمرکز بودیم، یکی از دغدغه های ما تئاتر شهرستان بود. البته بعضی شهرها تئاترهای سنتی داشتند مثل ارحام صدر در اصفهان و در مشهد یا خود شیراز و در جاهایی یک گروه هایی به صورت تئاترهای حرفه ای سنتی یا غیر سنتی ولی در حد تئاتر امروز نبود و خیلی جنبه سرگرمی داشت.
وی افزود: ما آن زمان از لحاظ آموزشی خیلی ضعیف بودیم تاحدی که فقط یک کتاب تئاتر داشتیم و آن هم کتاب هنرتئاتر نوشین بود. خوب آموزش نبود در این شهرها. حتی در تهران تنها دو کلاس آموزشی بود یکی تئاتر سعدی بود که پیروان نوشین بودند و یکی تئاتر جامعه باربد و یک هنرستان هنرپیشگی که دوره اش سه سال بود. در نتیجه شهرستان ها خیلی محروم تر بودند.
نصیریان در ادامه همین خاطرات عنوان کرد: مسئول وقت، انتظامی و من را خواست و به ما ماموریت دادند که به اصفهان و شیراز برویم و گروه هایی را که اعتراض داشتند ببینیم. در اصفهان یک مدیری بود که خیلی علاقمند بود و گروه خوبی را آنجا ملاقات کردیم. موردی پیش آمده بود که یک گروهی در شیراز اعتراض کرده بودند که به ما توجه نمی شود. بعد به شیراز رفتیم و با گروهی که معترض بودند دیدار کردیم و آن ها عکس های اجراهایشان را به ما نشان دادند و ما دیدیم که واقعا درست و خوب و صادق هستند. از بازماندگان این گروه مهدی فقیه، سپاسدار و محی الدین لایق هستند.
بازیگر برجسته تئاتر و سینما بیان کرد: به هرحال از اینجا تئاتر شهرستان شروع شد و ما تئاترها را به شهرها می بردیم. جوان ها می امدند دور ما جمع می شدند و ما با اینها حرف می زدیم. اگرچه در ابتدا این ارتباطات به تقلید انجامید ولی به مرور گروه های شهرستانی خلاق شدند و با خلاقیت های خودشان کارهای بسیار درخشانی کردند. شهرستان های ما الان بسیاری از هنرمندان درجه یک را به عرصه هنر معرفی کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: