۱۳۹۲ خرداد ۱, چهارشنبه

امین الله رشیدی: تاسیس مکتب خانه ها دردی دوا نمی کند


خواننده پیشکسوت گفت: تاسیس مکتب خانه های موسیقی کار عاقلانه ای نیست و دردی را دوا نمی کند.

در نتیجه بهتر است این هزینه و وقت را صرف خلاقیت در حوزه موسیقی کنیم زیرا خلاقیت در موسیقی ایرانی مرده است و باید چاره ای بیندیشیم تا موسیقی را دوباره زنده کنیم. امین الله رشیدی، خواننده در گفت و گو با هنرآنلاین درباره تاسیس مکتب خانه های موسیقی ابراز کرد: به طور کلی من اصلا به موسیقی محلی و نواحی اعتقاد ندارم زیرا این موسیقی برای دوران گذشته بوده است و از نظر نت بندی سه یا چهار خط بیشتر نمی شود در نتیجه تاسیس این مکتب خانه ها کار بیهوده ای است.
همچنین تاسیس این مکتب خانه ها مختص موسیقی محلی و نواحی کار صحیح و درستی نیست زیرا کشور ما نیاز به موسیقی های نو و به روز شده دارد در نتیجه باید از جوانان هنرمند استفاده کنیم تا بتوانیم در عرصه های بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
به نظر من موسیقی سنتی و کلاسیک ایرانی هم قدیمی شده است و موسیقی ای می تواند در ذهن ها ماندگار شود که بتواند هم پای شرایط جامعه و قشر جوان پیش رود زیرا موسیقی سنتی مربوط به چندین سال پیش و مناسب حال هم نسلان من بوده است به همین دلیل باید از موسیقی های به روز شده استفاده کنیم.
تاسیس مکتب خانه های موسیقی کار عاقلانه ای نیست و دردی را دوا نمی کند، بهتر است این هزینه و وقت را صرف خلاقیت در حوزه موسیقی کنیم زیرا خلاقیت در موسیقی ایرانی مرده است و باید چاره ای بیندیشیم تا موسیقی را دوباره زنده کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: