۱۳۹۱ اسفند ۲۸, دوشنبه

ویژه نامه نورزی قدیمی ها (1392)/ تبریک نوروزی هنرمندان به خوانندگان مجله اینترنتی قدیمی ها / گفتگوی اختصاصی با حسین موفق / خبرهای جدید از محسن خواننده قدیمی



مجتبی نظری: جام محبت در دست به سلامتی شما می نوشم، عشق را...
ساقیا آمدن عید مبارک بادت. 91 نیز گذر کرد. به راستی نگاه کردن به تماشاخانه دنیا از پنجره عمر چه زیباست، آنجا که زمستان آخرین نفس های خود را می شمارد تا سر سبزی بهار به جنگ زمستان رود و «ننه سرما»ی شوم قصه های شاملو، از شهر خسته بیرون رود و شادی پشب لبخند کودکان و پای سفره های هفت سین در گرفتن عیدی به نمایش درآید و سادگی و صفا را مهمان خانه ها کند.
یک سال دیگر نیز گذر کرد و چروک های صورت «قدیمی ها» بیشتر شد، چروک هایی که هر یک وزنه ای از تجربه و یک دنیا خاطره به همراه دارد. «قدیمی ها» با کوله باری از حرف های در دل مانده، سخن های ناتمام و امیدی برای فریاد، آسمان آبی فرهنگ و هنر ایران جاودان را تهی نمی گذارد و همچنان پیشتاز برای حفظ نام هنرمندان قدیمی است.
نوروز باستان که نماد تازگی، امید، سرسبزی و نشاط است کنار هفت سین خاطره، جام محبت در دست به سلامتی شما می نوشم، عشق را... سلامت، پیروز و سرفراز باشید و نوروزتان مبارک.

فرامرز امینی: دلتان شاد و لب هاتان خندان چو گل های بهاری باد...
هموطنان عزیزم سلام. از سرزمین ایران آریایی به شما در هر کجای این جهان پهناور که هستید با سبدی پر از گل های نسترن، میخک آلاله، نرگس، شب بو، شقایق، رز قرمز و سفید فرا رسیدن نوروز باستانی 1392 که از اجداد ما با تاریخ کهن 10 هزار ساله به ارث رسیده است تبریک عرض می کنم و با آرزوی سر افرازی و سربلندی و نبودن هیچ نیازمندی در این گوشه از کره زمین و دیگر بلاد... دلتان شاد و لبتان خندان چو گل های بهاری باد...
دلت شاد و لبت خندان چو گلهای بهاری باد
نگاهت پر فروغ و سینه ات آماج شادی باد



فرهاد لارنگی: بر چهره گل، نسيم نوروز خوش است
با سلامی گرم به بلندای خلیج نیلگون پارس، لازم دانستم فرا رسیدن نوروز باستانی و فصل بهار و آغاز سال 1392 را به تمامی بینندگان مجله اینترنتی قدیمی ها و تمام هموطنان ایرانی با هر دین و مذهب و لهجه و از هر قومی در سر تا سر این کره خاکی تبریک عرض نمایم و امیدوارم در سال جدید با قدرت بیشتر بتوانم در خدمت شما عزیزان و همکارانم در مجله اینترنتی قدیمی ها فعالیت کنم.
در اینجا جای دارد یادی کنیم از هنرمندان از دست رفته که در سال 91 از این دنیا رجعت کردند و امیدوارم در سال جدید شاهد اینگونه ضایعات ناگوار نباشیم. در پایان صحبت هایم را با رباعی از حکیم عمر خیام نیشابوری به پایان می رسانم.
بر چهره گل، نسيم نوروز خوش است / در طرف چمن، روي دل افروز خوش است / از دي كه گذشت هر چه که گوئي خوش نيست / خوش باش و ز دي مگو كه امروز خوش است

مهدی خسروشیری: قدر زندگی و یکدیگر را بیشتر بدانیم
با سلام به خوانندگان مجله اینترنتی قدیمی ها. از خداوند مهربان خواستارم سال 1392 اَغازی باشد برای زندگی اَسان و رسیدن به هر اَن چه که آرزویش را دارید و قدر زندگی و یکدیگر را بیشتر بدانیم. دوست دارم از این طریق به همه دوستان و هموطنان عزیزم تبریک سال نو داشته باشم و امیدوارم بتوانم همچنان در خدمت هنرمندان و شما عزیزان باشم. سلامت و برقرار باشید.


علی رجبی: امیدوارم امسال شاهد بدرقه هیچ هنرمندی به دیار باقی نباشیم
با سلام و درودی به سبزی بهار دل های شما که همچون محبت در دل ما جوانه زد که توانستیم یک سال دیگر من و دوستانم در مجله اینترنتی قدیمی ها با لطف و یاری شما پشت سر بگذاریم، در اینجا فرصت را غنیمت می شمارم و در این چند خط یادی از هنرمندان از دست رفته ای همچون ایرج قادری، ایرن، شاپور قریب، طوطی سلیمی، طوفان، استاد همایون خرم و استاد حسن کسایی عزیز می کنم. سالی که گذشت اسطور هایی را از دست دادیم، چنان که شاید برای ما در یک کلمه خیلی ساده خلاصه شود ولی واقیعت اَن است که بر جامعه هنری و پیشکسوتان هنر بسیار سخت گذشت. با این حال اَرزوی من برای شما یاران و همراهان قدیمی ها سلامتی به همراه شادکامی است و امیدوارم امسال شاهد بدرقه هیچ هنرمندی از این جهان به دیار باقی نباشیم چون این هنرمندان بزرگ و قدیمی برای این سرزمین بسیار گران بها هستند و باید از اَنها در این موقیعت بسیار بهره برد.
در اَخر لازم دانستم به عنوان یک هم وطن سال 1392 را به تمامی ایرانیان در سراسر این کره خاکی تبریک بگویم و به خود می بالم که تمدن و تاریخ پر افتخار ایران همچون مروارید در جهان می درخشد زیرا ایران و کورش کبیر برای جهانیان قابل ستایش است.

شهرام ناصری: امیدوارم تمام عزیزانمان که سال هاست از وطن دورند به سرزمینشان باز گرددند
یادم باشد که زیبایی های کوچک را دوست بدارم حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشند، یادم باشد که دیگران را دوست بدارم آن گونه که هستند، نه آن گونه که می خواهم باشند، یادم باشد که هرگز خود را از دریچه نگاه دیگران ننگرم، که من اگر خود با خویشتن آشتی نکنم هیچ شخصی نمی تواند مرا با خود آشتی دهد، یادم باشد که خودم با خودم مهربان باشم.
چرا که شخصی که با خود مهربان نیست نمی تواند با دیگران مهربان باشد. سال نو را به تمام هموطن های عزیزم تبریک عرض می کنم و امیدوارم سالی خوب سرشار از شادی در پیش رو داشته باشند و تمام عزیزانمان که سال هاست از وطن دورند به سرزمینشان باز گرددند.


هنرمندان به خوانندگان مجله اینترنتی قدیمی ها تبریک عید و خاطره نوروزی گفتند

ناصر ملک مطیعی: برای هموطنانم سالی خوش با شادکامی آرزو می کنم

ناصر ملک مطیعی

قدیمی ها - فرامرز امینی: ناصر ملک مطیعی گفت: فرصتی است که در شکوفایی طبیعت و سرسبزی خاک مقدس ایران، برای هموطنان عزیزم سالی خوش توام با شادکامی، رفاه و سلامتی آرزو کنم. به جاست که در مقابل لطف و مهر خداوند بزرگ حق شناس باشیم و وظیفه ملی و انسانی خود را نسبت به دیگران از یاد نبریم. نوروز 1392 بر همه ایرانیان مبارک باد.

بهروز وثوقی: دوست دارم نوروز را در ایران بودم

بهروز وثوقی

قدیمی ها - مجتبی نظری: بهروز وثوقی گفت: من هم مثل همه هموطنانم دوست دارم نوروز را در ایران بودم و عید را با هم جشن می گرفتیم و بهار را با آن زیبایی های خودش که شکوفه ها باز می شوند، با هم بودیم. ولی متاسفانه در ایران نیستم. اما خوشحالم که می توانم از طریق مجله اینترنتی قدیمی ها که بسیار رسانه درستی برای هنرمندان قدیمی هست، به سهم خودم عید نوروز را به همه مردم ایران در سراسر دنیا تبریک عرض کنم. از خدا می خواهم که سال نو سال خوبی برای همه شان باشد و از خدا می خوام که همه چیز به خوبی و خوشی در مملکت ما اتفاق افتاده و مردم از آزادی کامل برخوردار باشند که هر طور دوست دارند زندگی کنند.
وقتی از بهروز وثوقی خواستم تا خاطره نوروزی برای بینندگان مجله اینترنتی قدیمی ها بگوید، گفت: یادم می آید هر سال نوروز از بانک پول نو می گرفتم و به همه دوستان، آشنایان، حتی پلیس و... می دادم. به یاد دارم یک سال عید برای فیلم برداری در شیراز مشغول کار بودیم و متاسفانه در تهران نبودم و وقتی برگشتم، سیزده به در هم تمام شده بود. سر یک چهار راه استاده بودم که یک پاسبان جلو آمد و احترام نظامی گذاشت و گفت: آقای وثوقی ما عیدی امسال را از شما نگرفتیم و چون پول نو نداشتم، مجبور شدم پول کهنه تری به او دادم.

نصرت الله وحدت: آروزی سلامتی و سربلندی برای همه ایرانیان دارم

نصرت الله وحدت

قدیمی - مجتبی نظری: نصرت الله وحدت گفت: عید نوروز 1392 را به همه مردم ایران به همه هموطنانم در هر کجای دنیا که زندگی می کنند تبریک عرض می کنم به ویژه همشهریانم در اصفهان. آروزی سلامتی و سربلندی برای همه ایرانیان دارم.
وقتی از استاد نصرت الله وحدت خواستم تا خاطره نوروزی برای بینندگان مجله اینترنتی قدیمی ها بگوید، گفت: چون نوروز همیشه یک فیلم از من اکران می شد و می خواستم استراحت کنم و البته خیلی ها به من مراجعه می کردند، از دوستان و آشنایان گرفته تا کسانی که من را دوست داشتند. اما من راهی پیدا کرده بودم که ایام نوروز را راحت باشم (با خنده)، به درب منزل کاغذی نصب می کردم که رویش نوشته بود من از صبح روز عید تا بعد از سیزده به در روی صحنه تئاتر مشغول کار هستم و نمی توانم پذیرای شما باشم. (با خنده) در حالی که من روی صحنه تئاتر نبودم، به یاد دارم از اول عید تا روز سیزده به در، در منزل با بچه ها و نوه ها بازی می کردم.

منوچهر وثوق: امیدوارم مردم ایران در آسایش و رفاه زندگی کنند

منوچهر وثوق

قدیمی ها - علی رجبی: منوچهر وثوق گفت: با سلام و دورد. لازم دانستم اَغاز سال 1392 را به همه ایرانی ها چه در داخل و چه در خارج از کشور تبریک بگویم به امید اَنکه روزگار برای همه خوب و خوش باشد و مردم ایران در اَسایش و رفاه به دور از فقر و گرانی زندگی کنند، چون خبر هایی که امسال از وضیعت اقصادی وطنم ایران به دست من رسید بسیار ناراحت کننده و ناخوشایند بود خاطره بسیار در ذهن دارم ولی چون درگیر برنامه ستاره سینما و تهیه این برنامه برای عید نوروز هستم حافظه ام در این امر من را یاری نمی کند. پیشاپش نوروز را به شما عزیزان تبریک می گویم و عید امسال در برنامه ستاره سینما از تلویزیون «من و تو» مهمان خانه های شما هستم و ساعتی را با شما سپری خواهم کرد.

پوری بنایی: آرزو می کنم سال جدید برای مردم ایران سالی پر از شادی باشد

پوری بنایی

قدیمی - مجتبی نظری: پوری بنایی گفت: با دورد فراوان به خوانندگان مجله اینترنتی قدیمی ها، سال نو و نوروز باستانی را به همه هموطنان داخل و خارج از کشور تبریک عرض می کنم و آرزو می کنم سال جدید برای مردم ایران سالی پر از شادی و پیروزی باشد.

عهدیه: نوروز یک فلسفه درونی دارد

عهدیه 

قدیمی ها - مجتبی نظری: عهدیه گفت: از صمیم قلب آرزو می کنم که بهار و عید نوروز به همه ایرانیان مبارک باشد، سالی پر از موفقیت، پر بار، پر از شادی و سرور برای مردم عزیز ایران و همه هموطنانم هر کجای دنیا که هستند، باشد. من همیشه می گویم نوروز یک فلسفه درونی هم دارد و یادم هست همیشه برای نوروز خانه تکانی می کردیم همه چیز نو و تمیز می شد، امیدوارم همه ما یک خانه تکانی درونی هم داشته باشیم. امیوارم دلخوری و کدورت ها از بین برود و همه با هم، با عشق، محبت و دوستی رفت و آمد بکنند و انشاالله سالی پر از خوشی و شادمانی برای همه باشد.


تقی مختار: بهار سرآغاز زایش دوباره طبیعت است

تقی مختار

قدیمی ها - فرهاد لارنگی: تقی مختار گفت: آغاز بهار و سال نو ایرانی را به همه هموطنان عزیزم تبریک می گویم و امیدوارم سال تازه ای که آغاز می شود، سال پایان گرفتن رنج ها و مصیبت ها و ناکامی های همه ما ایرانی ها، چه در داخل و چه در خارج از کشور باشد. بهار سرآغاز زایش دوباره طبیعت است و می تواند الگویی باشد برای تغییر شرایط اجتماعی ناهنجار موجود به وضعیتی به هنجار و سالم و انسانی. اما اگر طبیعت این گردش فصول را بر اساس نظمی که بر آن حاکم است عملی می کند، واقعیت بخشیدن به رویاهای انسان فقط به همت و اراده خود او بستگی دارد؛ که من می دانم در نزد همه ایرانیان موجود است. دست همه تان را می فشرم و بهارانی پر از شادی و شادکامی و البته «آزادی» برای همه شما آرزو دارم. 

وفا: امیدوارم شادی در اعماق وجود همه ایرانیان باشد

عباس وفایی

قدیمی - مجتبی نظری: عباس وفایی (وفا) گفت: با سلام گرم و صمیمی خدمت همه هموطنانم عزیزم در ایران و خارج از ایران. امیدوارم که هموطنان محترمم هر کجا هستند، شاد، سلامت، تن درست باشند و امیدوارم که این شادی در اعماق وجود همه ایرانیان باشد. امیدوارم تعطیلات عید را همه مردم با خاطراتی خوش و شیرین بگذرانند و اگر کسی از کمبود مالی، کمبود محبت و کسالتی دارد امیدوارم رفع شود.
وقتی از وفا خواستم تا خاطره نوروزی برای بینندگان مجله اینترنتی قدیمی ها بگوید، گفت: برای من تمام سال هایی که در رادیو و تلویزیون بودم خاطره هست. اما بهترین خاطرات من سفرهای نوروزی بود که از طرف رادیو و تلویزیون به شهرهای مختلف ایران برای اجرای برنامه می رفتیم، برای کودکان بی بضاعت، بی سرپرست و حتی جزامی ها. البته به خارج از کشور برای اجرای برنامه می رفتیم که یکی از خاطرات نوروزی من مربوط به عید سال 1351 یا 1352 بود که به همراه گوگوش به لندن رفتیم. آن موقع من و گوگوش از طرف رادیو و تلویزیون انتخاب شدیم که برای اجرای برنامه به لندن برویم. سه شب در لندن بودیم و از آن زیباتر اینکه آن موقع تلفن همراه نبود، دقیقا یادم نیست که چگونه به ما پیام دادند که به ایران نیاییم و برای اجرای برنامه به بیروت برویم. از لندن به اتفاق گوگوش به بیروت رفتیم و در آنجا هفته ای به نام ایران بود و وقتی ما آنجا رسیدیم هنرمندان ارزنده کشورمان عهدیه و انوشیروان روحانی به بیروت آمده بودند و برنامه ای جالب برای ایرانی های مقیم بیروت اجرا کردیم.

فرانک میرقهاری: در سال نو خوشحالی من، شادی و سربلندی هموطنانم است

فرانک میرقهاری

قدیمی ها - مجتبی نظری: فرانک میرقهاری گفت: نوروز را به همه مردم ایران که بسیار برای من عزیزند تبریک عرض می کنم. بعد از 36 سال که در آمریکا زندگی کردم و الان در ایرانم، همه دوستان به من می گفتند: چرا آنجا را گذاشتی و به اینجا آمدی و من در جواب این دوستان می گویم: دوست دارم نوروز را در وطن و کنار مردمم باشم. امیدوارم مسئولین این اجازه را به من بدهند که در ایران بتوانم برنامه نوروزی تهیه کنم و این را بدانید خوشحالی من، خوشحالی و سربلندی هموطنانم است.
وقتی از فرانک خواستم خاطره ای نوروزی بگوید، گفت: زمانی که در آمریکا زندگی می کردم همیشه نوروز را در آنجا جشن می گرفتم و بزرگترین هفت سین دنیا را می چیدم هر کجا بودم، این برنامه من در نوروز بود چه در تاج محل، لاس وگاس، لوس آنجلس و...
یادم می آید من در کمپانی «هارمونی گروپ»، ترانه «صلح سفید و آبی» را برای عید نوروز ایرانیان در سال 1986 میلادی ساختیم که 5000 دلار به فرخ آهی آهنگ ساز دادم که این ترانه را بسازد و توسط خواننده هایی چون معین، فتانه، اندی، کروس، مرتضی خوانده شد و در این برنامه به جز این هنرمندان، زنده یاد هایده، حسن خیاط باشی، رافی خاچاطوریان و گروه رقص خردادیان حضور داشتند.

عباس قادری: آروز دارم آغاز سال جدید قلب و روح مردم سبز و بهاری باشد

عباس قادری

قدیمی - مجتبی نظری: عباس قادری گفت: من در وحله اول سلامی خدمت شما دست اندرکاران مجله اینترنتی قدیمی ها و سلامی بزرگ به تمام مردم عزیز وطنم ایران دارم. همیشه آرزو داشتم ایام عید و سال نو برای هموطنان عزیزم بهترین سال باشد. افتخار می کنم که از طریق این مجله اینترنتی می توانم به همه ایرانیان تبریک عید داشته باشم و آروز می کنم آغاز سال 1392 قلب و روح مردم سبز و بهاری باشد.
وقتی از عباس قادری خواستم تا خاطره نوروزی برای بینندگان مجله اینترنتی قدیمی ها بگوید، گفت: در زمان گذشته ایام نوروز هنرمندان را برای اجرای برنامه در طبقه کارگری و کارمندی تقسیم بندی می کردند. یکی از این سال ها که متاسفانه تاریخش در ذهنم نیست، قرار شد بعد از اجرای برنامه در تهران سوار هواپیما شده و به مناطق شرکت نفت و شهر های جنوب، مثل اهواز، آبادان، امیدیه، گچساران و... برای اجرای برنامه بروم.
بلاخره من و گروه موزیک با عجله آماده رفتن به جنوب شدیم و وسط راه در هواپیما موزیسین ها گفتند که ساز ها را یادمان رفت بیاوریم (با خنده) بلاخره رسیدیم و از سازهایی که گروه های قبل از ما برنامه داشتند، استفاده کردیم. این یکی از خاطرات نوروزی من بود و دوباره برای همه مردم ایران سربلندی آرزو می کنم.

محمد متوسلانی: امیدوارم در سال جدید مردم به آرزوهایشان برسند

محمد متوسلانی

قدیمی ها - مجتبی نظری: محمد متوسلانی گفت: طبیعی است نوروز همیشه خوشایند است و بهار زیباست و آرزو می کنم که خوانندگان مجله اینترنتی قدیمی ها همراه با بهار، زندگی هایشان، روحیه شان، وضع اجتماعی شان بهاری شود و امیدوارم سال جدید سالی باشد که واقعا مردم به آن آرزوهایی که سخت است ولی دست یافتنی، برسند. نورورز 1392 بر همه مردم ایران مبارک باد.

فرزانه داوری: دوست دارم جوان های کشورمان مثل همیشه با روحیه باشند

فرزانه داوری

قدیمی - مجتبی نظری: فرزانه داوری گفت: با سلام به تمام خواننده های مجله اینترنتی قدیمی ها. سال نو را به همه ایرانیان تبریک عرض می کنم و امیدوارم سال جدید را با شادی و سلامتی شروع کنند. دوست دارم واقعا جوان های کشورمان مثل همیشه با روحیه باشند و کشور را رو به پیشرفت ببرند و از همه مهمتر مردم به همدیگر احترام گذاشته و کدورت ها را کنار بگذارند. با ایرج قادری در فیلم برادر کشی همبازی بودم و جا دارد یادی از وی کنم که امسال اولین سالی است که در میان ما نیست. روحش شاد.

سیمین غفاری: شادکامی و پیروزی برای همه ملت ایران آرزومندم

سیمین غفاری

قدیمی ها - مجتبی نظری: سیمین غفاری گفت: با درود به شما آقای نظری و همکارانتان فرهاد لارنگی، علی رجبی و مهدی خسروشیری. سال نو 1392 را به شما عزیزان، خانواده محترمتان و همه مردم ایران تبریک عرض می کنم و از درگاه ایزد توانا سلامتی، شادکامی و پیروزی برای همه ملت ایران آرزومندم. در اینجا جا دارد سال جدید را هم خدمت بینندگان مجله اینترنتی قدیمی تبریک عرض کنم و برای همه هموطنان سلامتی از خداوند خواهانم.
از شما عزیزان که در قدیمی ها زحمت می کشید تشکر می کنم که باعث شدید ما هنرمندان دوباره با مردم در ارتباط باشیم. دوستتان دارم و کمال تشکر را از شما دارم. موفق و پاینده باشید.

مرتضی برجسته: امیدوارم همه مردم ایران سال خوبی پیش رو داشته باشند

مرتضی برجسته

قدیمی ها - مجتبی نظری: مرتضی برجسته گفت: سال نو را خدمت دوستانم در مجله اینترنتی قدیمی ها و همه بینندگان این سایت تبریک عرض می کنم. برای این سایت زیبا باید از شما تشکر کنم و امیدوارم همه مردم ایران سال خوبی پیش رو داشته باشند. کار شما در سایت قدیمی ها واقعا جای تقدیر دارد و من به شما خسته نباشید می گویم.


منصور تهرانی: آرزوی سلامتی، آرامش و ارزانی برای همه دارم


منصور تهرانی 




قدیمی ها - فرهاد لارنگی: منصور تهرانی گفت: سال نو را به همه هموطنان عزیز در هر کجای جهان هستند، تبریک می گویم و آرزوی سلامتی، آرامش و ارزانی برای همه دارم. خاطره خاصی نمی توانم بگویم، اما با بعضی از همکاران هنری فقط همکار نیستم دوستان خوبی هستیم که دلم برای همه شان تنگ شده اشت. از جمله دوستانم در ایران مثل سیروس الوند، ناصر چشم آذر، کورش یغمائی و مهدی فخیم زاده و بالاخره استودیو پاپ و ناصر فرهودی عزیز که بسیاری از خاطره هایمان را رقم می زند. سایت قدیمی ها یک سایت نوستالژیک است که بیش از همه ادای احترام به هنر مندان قدیمی دارد که بسیار قابل ستایش است.

شیلا: امیدوارم همه ثانیه های مردم عید باشد

شیلا 

قدیمی ها - مجتبی نظری: شیلا هنرپیشه قدیمی سینمای ایران گفت: بسیار از شما ممنونم که لطف کردید و به من زنگ زدید، عید باستانی نوروز را به همه هموطنانم تبریک می گویم و آروزی سلامتی برای همه دارم و از خدا می خواهم، همیشه همه مردم ایران خوب، خوش و موفق باشند و مهمتر این که از این که همه ثانیه های مردم عید باشد و در اول همه سلامت باشند. در آخر به همه مردمی که این نوشته را از مانیتور کامپیوترشان می خوانند، نوروز 1392 را تبریک می گویم.

ناصر مسعودی: امیدوارم در سال جدید فعالیت پر رنگ تری در عرصه موسیقی داشته باشم

ناصر مسعودی

قدیمی ها - علی رجبی: ناصر مسعودی گفت: در سال جدید برای همه عزیزان اَرزوی توفیق و سلامتی دارم به خصوص برای اَن دسته از عزیزانی که در هنر و موسیقی فعالیت می کنند و همیشه به من لطف دارند، امیدوارم در سال جدید سلامتی خود را پیدا کنم و فعالیت پر رنگ تری در عرصه موسیقی داشته باشم ولی فعلا به دلیل بیماری که امروز به اَن دچارم این توفیق به خدمت را ندارم و متاسفانه نمی توانم در مکان ها و رسانه ها توفیق حضور داشته باشم به امید آن که همگی در سال جدید سلامت و شاد باشند، خاطر های زیادی را در ذهن دارم ولی با توجه به وضیعت جسمی نمی توانم برای عزیزان بیان کنم.
وی در ادامه گفت: متاسفانه مدتی است که به دلیل عارضه قلبی در خانه استراحت می کنم و طبق توصیه های پزشکان نباید به من هیجان و شوک وارد شود زیرا بر سلامت من تاثیر بد می گذارد به همین دلیل باید مدتی از حضور در مراسم ها، مجالس ها و اجرا زنده و حتی مصاحبه با رسانه های مختلف خودداری کنم. ولی با این حال امیدوارم در سال جدید هر چه زودتر سلامتی خود را پیدا کنم و بتوانم فعالیت خودم را ادامه بدهم.

رضا صفایی: امیدوارم همه مردم در سال جدید صحیح و سالم باشند

رضا صفایی

قدیمی - مجتبی نظری: رضا صفایی گفت: نوروز سال 1392 را خدمت تمام ایرانیان در هر کجای دنیا که هستند تبریک عرض می کنم و امیدوارم که خداوند همیشه مردم ایران و خوانندگان مجله اینرنتی قدیمی ها را صحیح، سالم و موفق نگه بدارد.
وقتی از رضا صفایی خواستم خاطره ای نوروزی بگوید، گفت: یادم می آید در اصفهان مشغول فیلم برداری فیلم جوجه فکلی بودیم و باید 22 اسفند ماه کار تمام می شد، چون باید زنده یاد رضا ارحام صدر برای اجرای تئاتر به آبادان می رفت. از اول اسفند به من می گفت: صفایی جان من باید 22 اسفند به آبادان بروم و من می گفتم: ناراحت نباش و 100 در 100 به آبادان در این تاریخ خواهی رفت. او به من می گفت: یعنی فیلم را 20 روزه تمام می کنیم و من می گفتم: بله. 20 اسفند برف شدیدی در اصفهان شروع به باریدن کرد و فیلم برداری تعطیل شد، چون نمی توانستیم کار کنیم. ارحام صدر به شدت ناراحت بود و می گفت: من عجب شانس بدی دارم، و من می گفتم: شما غصه نخور چون به آبادان می روی.
آن روز 3 کارگر گرفتم و حیاط خانه ای که باید در آن فیلم برداری می کردیم، تمام برف ها را جمع کردی کردند و با آب شستند. صبح 21 اسفند که ارحام صدر برای فیلم برداری آمد بسیار خوشحال شد و با تعجب گفت: چگونه آن همه برف را جمع آوری کردید؟ و من گفتم: ارحام جان کارم را بلدم و امروز فیلم برداری را تمام می کنیم و شما هم فردا عازم آبادان خواهی شد. چون ارحام دوبلور نداشت و خودش در فیلم ها صحبت می کرد، آن روز از او قول گرفتم که سوم فروردین در تهران باشد برای دوبله فیلم. ارحام هم گفت: نوروز کار تئاتر که در آبادان تمام شد به تهران خواهم آمد.
به زنده یاد ایرج ناظریان هم که مدیر دوبلاژ فیلم بود، گفتم: شما سوم فروردین به استدیو بیایید و ارحام هم همان روز آمد و دوبله فیلم انجام و برای اکران آماده شد. این خاطره من بود از نوروز سال 1352.

اصغر سمسار زاده: امیدوارم همه مردم بتوانند احتیاجات زندگی روزمره خود را تهیه کنند

اصغر سمسارزاده

قدیمی ها - علی رجبی: اصغر سمسارزاده گفت: من هم به هم میهنان خودم سال 1392 را تبریک عرض می کنم، ان شاالله بتوانیم  زیر سایه خداوند زندگی خوبی را داشته باشیم. و امیدوارم همه مردم بتوانند احتیاجات زندگی روزمره خود را تهیه کنند.
وقتی از اصغر سمسار زاده خواستم خاطره ای نوروزی بگوید، گفت: خاطره زیاد است ولی در نمایشی نوروزی که داریوش اسدزاده کارگردانی آن را برعهده داشت من نیز با زنده یاد محمود لطفی (شیر علی قصاب) همبازی بودم. محمود لطفی نقش جلاد را بازی می کرد، در این نقش سیبیل خیلی بزرگی داشت، در قسمتی از این نمایش من باید به ایشان تعظیم نموده و از صحنه خارج می شدم، به همین دلیل این بار ابتکاری به خرج دادم و قبل از تعظیم سیبیل بزرگ محمود لطفی را کندم، سپس کف دستانش گذاشتم، تعظیم کرده از صحنه خارج شدم، این کار بسیار خاطره انگیز بود چون بسیار تماشاگران لذت بردند.

کیوان ساکت: نرم نرمک می رسد اینک بهار

کیوان ساکت

قدیمی ها - فرامرز امینی: کیوان ساکت گفت: نرم نرمک می رسد اینک بهار / خوش به حال روزگار / به نوروز دگر هنگام دیدار / به آیین دگر آیی پدیدار. نوروز به همه هموطنانم فرخنده باد.



هدیه نوروزی
گفتگوی اختصاصی قدیمی ها با حسین موفق: تهران و ایران مثل خون در بدنم جریان دارد

حسین موفق

قدیمی ها - فرهاد لارنگی: من حسین موفق در اول فروردین 1319 در آذربایجان متولد شدم و در سن پنج سالگی هم به همراه پدر و مادرم به تهران نقل مکان کردیم. کودکی و نوجوانی من در دروازه شمیران گذشت.
وقتی از حسین موفق نحوه ورود به عرضه موسیقی و خوانندگی و اینکه چگونه به این هنر علاقه مند شد سوال کردم، اینگونه جواب داد: من از 9 سالگی ترانه های خوانندگان قدیمی مانند دردشتی و بسیاری از خوانندگان قدیمی که در حال حاضر در خاطرم نیست می خواندم و صدایشان را تقلید می کردم به گونه ای که صدای آن خوانندگان را از رادیو گوش می کردم و سعی می کردم مثل همان خواننده بخوانم و همینطور ادامه دادم تا سن پانزده، شانزده سالگی که به کلاس خوانندگی رفتم تا به صورت تخصصی خوانندگی را یاد بگیرم و بعد یواش یواش در عروسی ها، مجالس، کافه ها و کاباره های لاله زار می خواندم و فعالیت داشتم، این ها تا بیست سالگی ادامه داشت. تا این که یک صفحه به نام «شعله جان» ضبط کردم و به بازار عرضه شد که در آن زمان - الان تقریبا پنجاه سال می گذرد - گل کرد و فروش فوق العاده ای داشت و بعد از آن در کاباره ها بودم و مدتی که گذشت به دنبالم آمدند و من را به تئاتر بردند و چند وقتی هم در تئاتر فعالیت کردم. مدتی هم در رادیو و تلویزیون بودم و برنامه اجرا می کردم همینطور در برنامه میخک نقره ای زنده یاد فریدون فرخزاد شرکت کردم.

حسین موفق

از حدود دویست ترانه ای که خوانده ام بیشتر آن ها را رشید مرادی ساخته است که بعضی از این ترانه ها «علی ساربان»، «ابرام غزل خوان»، «کمال تار زن» نام دارد. البته با همین سه آهنگ معروفیت خودم را به دست آوردم. از آقای فیروز برنجیان که در انگلیس اسم خود را عوض کرد و بابک رادمنش گذاشت بسیار آهنگ خواندم که در زمان خودش خیلی خوب بودند. ولی ترانه شعله جان آغاز مطرح شدنم بود.

حسین موفق

در آن زمان عکس ها و مصاحبه هایم در مجله ها و روزنامه های مختلف چاپ می شد و شرکت نفت بسیار از من برای برنامه های مختلف دعوت می کرد و همینطور کنسرت های مختلفی در شرکت نفت آبادان، شهرهای جنوبی و شهرهای مختلف ایران داشتم.
من هم اکنون در هلند زندگی می کنم و تا همین چند سال پیش در پاریس، لندن، سوئد، آلمان و لوس آنجلس کنسرت داشتم و فعلا چند سالی می شود که خبری نیست و خانه نشین شده ام و استراحت می کنم و خودم را بازنشسته کرده ام.

حسین موفق

از سوگلی ترانه هام که بیشتر آن ها را دوست دارم که فیروز برنجیان (بابک رادمنش) ساخته «درهای بسته»، «علی ساربان» و «کمال تار زن» را خیلی دوست دارم.
از برخورد خانواده اش با فعایت هنری سوال کردم و او گفت: پدر و مادرم که در حال حاظر در قید حیات نیستند ولی بیشترین مشوق من پدر و مادرم بودند و از ابتدا همیشه من را برای ادامه فعالیت و پیشرفتم تشویق می کردند.
رشید مرادی آهنگ ساز اکثر کارهای من هم اکنون در دانمارک زندگی می کند، همیشه با او در ارتباط هستم و با هم صحبت می کنیم.

حسین موفق

از این که چطور شد سبک موسیقی مردمی را انتخاب کرد و به آن ادامه داد سوال کردم و گفت: من ترانه و موسیقی مردمی می خواندم ولی بین این کارهای مردمی، آواز دستگاه های ایرانی هم علاقه مند بودم و می خواندم، در کارنامه خوانندگی من، ترانه هایی به سبک اصیل ایرانی هم وجود دارد. از خوانندگان مورد علاقه من که از دوستان هم دوره ام هستند استاد ایرج و عهدیه هستند که از همین جا برای این دو عزیز آرزوی سلامتی دارم.

حسین موفق

حسین موفق در مورد فعالیت پس از انقلاب اینگونه توضیح داد: پس از انقلاب من و بسیاری از هنرمندان دیگر ممنوع الفعالیت شدیم و مدتی به بعضی از مجالس می رفتیم و به صورت زیر زمینی می خواندیم خیلی اذیت می شدیم چون که نه میکروفن بود و نه بلندگو و کارکردن با این شرایط سخت شد و مجبور به ترک وطن شدم و به کشور هلند مهاجرت کردم و از آن پس دیگر بازنشسته شدم و به همراه همسر و سه فرزندم زندگی می کنم. امروزه استراحت می کنم، اخبار گوش می دهم، تلویزیون تماشا می کنم، پیاده روی و دوچرخه سواری می کنم.

حسین موفق

از حسین موفق خواستم که یک خاطره از دوران فعالیت و دوستان و همکارانش که با هم بودند تعریف کند و گفت: خاطرات بسیاری از دوران فعالیتم دارم ولی چون سی و اندی سال از آن دوران گذشته و فعالیتی نداشته ام در حال حاضر چیز زیادی در خاطرم نیست و حضور ذهن ندارم ولی می توانم بگویم که مسافرت من به جنوب برای اجرای برنامه، همه اش خاطره زیباست چون آنجا بیشتر از هر جای دیگری به من خوش می گذشت و مردم ما را دوست داشتند. جنوبی ها مردمانی مهربان و مهمان نواز بودند و من بسیار مردم جنوب کشورمان را بسیار دوست دارم و از همین جا به آنها سلام می کنم.

حسین موفق

در مورد اینکه قصد ندارد آلبوم جدیدی به بازار عرضه کند و فعالیتش را از سر بگیرد سوال کردم و موفق اینگونه جواب داد: نه دیگر قصد ندارم فعالیت هنری داشته باشم چون شاعر و ترانه سرا در این کشور نداریم و اگر هم باشد به قدری خرج و مخارج استودیو گران می باشد که بودجه من به آنها نمی رسد که بخواهم آهنگ جدیدی ضبط کنم.

حسین موفق

سوال کردم، وقتی اسم ایران و تهران به گوش شما می رسد چه چیزی در ذهنتان نقش می بندد، و او گفت: تهران و ایران مثل خون در بدنم جریان دارد و در وجودم هستند و نمی توانم بدون اسم وطنم زندگی کنم و در حال حاظر آرزو دارم وطنم، ایران به امید خدا سر و سامان بگیرد و مردم راحت زندگی کنند و من هم بتوانم به وطنم برگردم.

حسین موفق

در پایان از مجله اینترنتی قدیمی ها و همکارانش تشکر می کنم و همچنین هنوز طرفدارانم را دوست دارم و هرچیزی که دارم از آنهاست و همیشه به آن ها احترام می گذارم و آرزو می کنم اگر عمری باشد باز بیایم برایشان بخوانم و شادشان کنم.

حسین موفق

همچنین فرا رسیدن سال نو را به تمام هموطنان عزیز تبریک می گویم و امیدوارم سالی پربار و پر از خوشی داشته باشند. به امید روزی که ایرانی آزاد داشته باشیم.
  

گفتگوی اختصاصی قدیمی ها با محسن: محسن خواننده قدیمی کجاست و چه می کند؟
کارهایی جدید از محسن در راه است

حسین موفق

قدیمی ها - مجتبی نظری: طی تماسی که با محسن خواننده قدیمی و خوش صدای کشورمان که سال ها در سکوت بوده داشتم، گفت: با اجازه وزارت ارشاد جدیدا یک آلبوم منتشر کرده ام و البته به صورت حرفه ای پخش نشده است و مهمانانی که به هتلم در شمال می آیند یک حلقه سی دی از این آلبوم را به آنها هدیه می دهم.
البته باید بگویم آلبوم دیگرم هفته آینده به صورت حرفه ای در تمام ایران منتشر خواهد شد. آهنگ های این آلبوم را خودم ساختم و اکثر شعر ها از عبدالجبار کاکایی و بازخوانی چند کار قدیمی است.
حدود 31 یا 32 سال است که اسمی از من نبوده و البته خودم هم نمی خواستم و کلا دیگر نمی خواندم ولی زمانی که دیدم افرادی ترانه های من را به نام خود می خوانند، این شد که تصمیم گرفتم دوباره به میدان بیایم و شروع به خواندن کنم.
در اینجا جا دارد به همه هموطنان عزیز و کسانی که من و صدایم را دوست دارند از طریق مجله اینترنتی قدیمی ها عید نوروز سال 1392 را تبریک بگویم. ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم، باید بگویم بعد از 30 و چند سال تصمیم گرفتیم وارد کار موسیقی بشوم و به زودی آلبوم جدیدی تقدیم حضور مردم عزیز ایران خواهم کرد.

۵ نظر:

سیامک گفت...

نرم نرمک میرسداینک بهار خوش به حال روزگار خوش به حال چشمه هاودشتهاخوش به حال دانه هاوسبزه ها خوش به حال غنچه های نیمه باز
از صمیم قلب سال نورا به همه هنرمندان وعزیزان دست اندرکار سایت قدیمی هاتبریک وتهنیت عرض می کنم.

پوریا گفت...

سال نوبر مجله اینترنتی قدیمی ها وهنرمندان قدیمی عزیز مبارک.وباتشکر از مصاحبه زیباتون باآقای حسین موفق عزیز(به چه سازه تو به رقصمزمونه زمونه )اگه میشه یه گزارشی از آقای ایرج مهدیان،آقای حسین گیل،آقای جوادیساری وآقای جمشید نجفی داشته باشید.

پرهام گفت...

آقا مجتبی نازنین، دوست عزیز جناب م صدر، و همکاران گرامی، با سپاس از زحمات شما در سال گذشته، نوروزتان پیروز و هر روزتان نوروز...

علی حاج حسنی گفت...

با سلام وخسته نباشید وتبریک سال نو برای دست اندرکاران مجله قدیمی های عزیزآقای فرهادنظری-لارنگی-مهدی خسروشیری-جناب اقای امینی-علی رجبی وشهرام ناصری بنده بهترین لحظه های زندگیم را درمجله اینترنتی قدیمی ها می گذرانم وبسیار خورسند از این برنامه هاهستم مدت20روزی می شودکه(وی پی ان)قطع شده بود به هر دری زدم که بتوانم از ف+ی+ل+ت+ر شکن های بازار مثل پراکسی و...استفاده کنم موفق نشدم تا اینکه ایمیلم را چک می کردم که قدیمی ها برایم پیغام گذاشته بود وبالاخره موفق شدم باف+ی+ل+ت+ر+ش+ک+ن قدیمیها بعد ازدوری20 روزه موفق شدم مجله قدیمیهارا مطالعه کنم .کمال تشکر از مجموعه قدیمی ها و نرم افزار بسیار کارامدش دارم.

Unknown گفت...

عرض ادب و احترام خدمت همه شما عزیزان
خواهش میکنم اگر میشه بیوگرافی خانم فرزانه داوری رو در سایت بگذارید.
من امیر هستم و۳۴ سال سن دارم وازبچگی همه فیلمهای قدیمی رو تماشا کردم
وهیچ علاقه ای به فیلمهای بعد از انقلاب ندارم.
خواهش میکنم اگر میشه یک ویدیو ازخانم فرزانه داوری تهیه کنید ودر یوتوب
بگذارید تا بدونیم ایشون کجا هستند وکجا زندگی میکنند وهمینطور عکسهای جدید
بیشتری ازایشون و فعالیتهاشون رو لطف کنید در سایت بگذارید.
برای همگی بازیگران و هنرمندان قدیمی ارزوی سلامتی وطول عمر دارم.
با سپاس فراوان