۱۳۹۵ خرداد ۲۱, جمعه

این مرد یادگار سینما و عکاسی ایران است

«اصغر بیچاره‌»ی سینما و عکاسی ایران در حالی به تولد ۸۹ سالگی‌اش رسیده که وضعیت جسمی خوبی ندارد و این روزها در آمریکا در بیمارستان بستری است.
به گزارش خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، ۲۲ خردادماه سالروز تولد اصغر بیچاره (اصغر ژوله) است؛ کسی که از او به‌عنوان قدیمی‌ترین عکاس سینمای ایران یاد می‌شود و موفق شده در طول سال‌ها فعالیتش در زمینه‌ی عکاسی، آرشیو بزرگی را فراهم کند که در نوع خود منحصربه‌فرد است.
این عکاس سینما متولد سال ۱۳۰۶ در تهران است. شروع فعالیتش در دنیای هنر به سال‌های جوانی‌اش برمی‌گردد. او در نمایشگاه‌های متعددی حضور داشته و در فیلم‌های سینمایی نقش‌هایی را ایفا کرده است.
حافظ احمدی - عضو انجمن عکاسان سینمای ایران - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ی آخرین وضعیت جسمی این هنرمند اظهار کرد: آخرین خبری که از «اصغر بیچاره» داریم، این است که به‌دلیل وخامت حالش در بیمارستان بستری شده و یکی از دوستان ما قرار است از او خبر بگیرد و پیگیر وضعیتش باشد.
او ادامه داد: اصغر بیچاره، یادگار عکاسی و سینمای ایران است که پرونده‌ی عکاسی از سینمای این کشور را در دوربینش دارد. او برای رسیدن به این جایگاه، خیلی زحمت کشید و مشقت‌های زیادی را متحمل شد. همیشه برای ما تعریف می‌کرد که با چه رنج و مشکلاتی دوربین تهیه می‌کرد تا عکاسی کند.
احمدی همچنین افزود: اصغر بیچاره از جمله هنرمندانی است که مهجور واقع شد. البته در دوره‌ای که اوضاع نابسامانی داشت، رسیدگی‌هایی انجام شد، اما او هم مثل بقیه‌ی هنرمندان مهجور بود.

هیچ نظری موجود نیست: