۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

روایت شهرام ناظری از لغو کنسرت مجوزدار خود

شهرام ناظری می گوید نیشابور یکی از مهم‌ترین مراکزِ تمدنِ ایران است و برگزار نشدن کنسرت در آن اتفاقِ ناخوشایندی است که در این مدت رخ داده است.
به نقل از ایران، شهرام ناظری روز گذشته در حاشیه مراسم نکوداشت خبر از لغو کنسرت خود در نیشابور داد. او درباره این اتفاق گفت: ما تمامی مجوزها را از مدت‌ها قبل از تمامی نهادهای قانونی دریافت کرده بودیم و قرار بود روز شنبه  اول خرداد ماه- در ادامه‌ تور کنسرت‌های ناگفته، این برنامه را در نیشابور به اجرا درآوریم که این مسأله امکان‌پذیر نشد و برنامه را لغو کردند.
او همچنین به این مسأله اشاره کرد که نیشابور تنها شهری از خراسان بزرگ بود که در سال‌های گذشته امکان برگزاری کنسرت در آن وجود داشته و حالا این اتفاق نیز رخ نمی‌دهد: درهای نیشابور نیز برای برگزاری کنسرت بسته شده است، با اینکه همه‌چیز برای برگزاری کنسرت ما آماده بود؛ اما این اتفاق رخ نداد و اجازه برگزاری برنامه را به ما ندادند.
خواننده پیشکسوت موسیقی ایران همچنین به این مسأله اشاره دارد که نیشابور یکی از مهم‌ترین مراکزِ تمدنِ ایران است و برگزار نشدن کنسرت در آن اتفاقِ ناخوشایندی است که در این مدت رخ داده است.
این همان دغدغه‌ای است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به آن اشاره داشته و در حاشیه همایش شاهنامه با اشاره به این موضوع که لغو کنسرت‌های موسیقی در استان خراسان رضوی بیشتر از نقاط دیگر کشور رخ می‌دهد، گفته است: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای کنسرت‌های موسیقی در خراسان رضوی مجوز می‌دهد و حمایت هم می‌کند، به همین خاطر از استانداران و فرمانداران تقاضا داریم حمایت کنند تا این کار به نحو مطلوب انجام شود.
این در حالی است که در روزهای گذشته در کنار اعتراض وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنگوی وزارتخانه، خانه موسیقی نیز در بیانیه شدیداللحنی به لغو کنسرت کیهان کلهر اعتراض کرده بود و اهالی موسیقی امیدوار بودند با ورود وزیر و نامه نگاری با رئیس قوه قضائیه مشکل حل خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: