۱۳۹۴ بهمن ۷, چهارشنبه

سیامک اطلسی: سریال های امروز برای بار اول هم جذابیتی ندارند

بانی فیلم - شهرزاد رویائی: سیامک اطلسی بازیگر سریال های زیادی از جمله «پدرسالار»، «راهیان»، «مختارنامه» و «تعبیر وارونه یک رویا» است.
وی همچنین در حوزه دوبله نیز به فعالیت پرداخته است. وی در حال حاضر بازیگر سریال در حال ساخت «دور دست ها» به کارگردانی جواد ارشاد است.او بنا به قرار گرفتن لوکیشن این سریال در جویبار ، طی این چند وقت در شمال بوده است. او پیش از این در سریال«تعبیر وارونه یک رویا» در نقشی کوتاه بازی به یاد ماندنی داشته است. وی همچنین از شرایط موجود ناراضی است. او از بی توجهی مسئولان و فیلمسازان نسبت به پیشکسوتان قدیمی این حرفه گله مند است.
وی درباره فعالیت های اخیر خود توضیح دهید: به تازگی جوانی در اصفهان فیلمی ساخت و برای بازی در فیلم او به آنجا رفتم. همچنین برای بازی در سریال «دوردست ها» به کارگردانی جواد ارشاد دعوت شدم. همکاری با این پروژه مستلزم سفر به شمال بود، در نتیجه به یکی از شهر های شمالی رفتیم. بازی من دیروز به پایان رسید و به تهران برگشتم.

سیامک اطلسی

بر حسب سلیقه و نگاه من ، سریال «دور دست ها» نسبت به بسیاری از سریال های در حال پخش ارزشمند تر است. طی سال های کاری ام همیشه سعی کرده ام در هر کاری بازی نکنم. بازیگری در همه حوزه ها برای من مطلوب است، اما هر نقشی و هر اثری را نمی پذیرم.
وی در ادامه توضیح می دهد: در تلویزیون و سینما بیشتر از افراد مبتدی در سریال ها استفاده می کنند که البته اشکالی هم ندارد. بیشتر جوان هایی مستعد و خام را در تصویر داریم و در کنارشان یک و یا دو نفر بازیگر شناخته شده را می بینیم. وقتی تیتراژ سریال ها را می بینیم، به سختی یک نام آشنا به چشمتان می خورد. کارها چندان رنگ و بوی پیشرفت ندارد. امروز سریال های پر هزینه و بسیار بلند می سازند، اما واقعا ارزش هنری کارها بسیار پایین است. قصه های تکراری و پایانی که کاملا برای همه قابل پیش بینی است، همه از ضعف کارها است.
سریال «پدر سالار» در گذشته پخش می شد و خیابان ها در زمان پخش سریال خلوت بود. همچنان امروز هم این سریال پخش می شود و همه از تماشای مجدد آن لذت می برند. سریال های امروز برای بار اول هم جذابیتی ندارند. امیدوارم با پیروزی برجام بودجه بیشتری به تلویزیون تزریق شود. من امیدوارم آنقدر بودجه به صدا و سیما وارد شود تا دو برابر امروز فیلم و سریال ساخته شود. بسیاری از هنرمندان پیشکسوت امروز سال هاست بیکا مانده اند. هنرمندی که 35 سال برای هنر این مملکت تلاش کرده است، اکنون چرا باید بیکار بماند و هیچ پیشنهاد کاری نداشته باشد؟!
حداقل مسئولین حال این ها را بپرسند. یک درجه بندی بر حسب سابقه هنرمندان ایجاد کنند و به آن ها که سن و سالی دارند ماهیانه دستمزدی بدهند. این مزیت باید برای همه هنرمندان از بازیگر و دوبلور تا همه بخش های تولید در نظر گرفته شود. امروز ما قدیمی ها خانه نشین شده ایم، خود من هم یکی از همان خانه نشین ها هستم. حضور در سالی دو سریال تلویزیونی واقعا زیاد نیست.
وی در پایان درباره شرایط دوبله می گوید: شرایط دوبله نسبت به سایر بخش ها بدتر است. کار دوبله به طور کلی تعطیل است. بودجه مورد نیاز است، تا رایت فیلم ها خریداری شود و دوبله شود. در حال حاضر تنها یک یا دو فیلم کره ای در طول سال پخش می شود و برخی بچه ها هم دوبله را انجام می دهند، اما سایر بچه ها بیکار هستند. تعداد فیلم ها کم شده است. برخی از اعضای انجمن به شبکه های ماهواره ای رفته اند و راه برگشت هم ندارند. از طرفی وقتی مشکلات اقتصادی این بچه ها را در ایران به یاد می آورم، به آن ها حق می دهم. تلویزیون در زمان مدیریت آقای ضرغامی امتیاز هایی برای هنرمندان بالای 60 سال در نظر گرفت. ابتدا 8 نفر را برای این شرایط انتخاب کردند و ماهی 120 هزار تومان، مبلغی ناچیز را به حسابشان می ریختند، اما لیست بعدی را تایید نکرده اند. دلیل عدم تایید توسط صدا و سیما این است که آن ها بازنشسته دولت هستند و احتیاجی ندارند. آخر دوبله ای که جلسه ای 70 یا 60 تومان، دو بار در ماه، دوبلور را دعوت به کار می کند چه سود مالی را در بر خواهد داشت؟ هنرمندان را فراموش نکنید. صدای ما را بشنوید.

هیچ نظری موجود نیست: