۱۳۹۴ آذر ۷, شنبه

توضیحات ثریا قاسمی درباره ایفای نقش رییس گدایان در معمای شاه

ثریا قاسمی در سریال تاریخی «معمای شاه» با ایفای نقش رییس گدایان، شخصیتی متفاوت  از نقش های قبلی اش را تجربه کرده است.
این بازیگر پیشکسوت از حضور در این پروژه و اینکه به او فرصتی داده شده تا نقشی متفاوت را تجربه کند ابراز رضایت کرد.
قاسمی در گفت و گو با ایسنا، به توضیح نقشش در این مجموعه پرداخت و گفت: درباره ی کلیت سریال «معمای شاه» نمی توانم حرف خاصی بزنم؛ چراکه من فقط در دو، سه سکانس از این مجموعه حضور داشتم؛ چراکه درروند قصه وقتی از دروازه تهران رد می شویم، دیگر وارد دربار می شویم و نقشم در این سریال دیده نمی شود.

ثریا قاسمی

وی درباره ی دلایلش از پذیرش این نقش متفاوت توضیح داد: زمانی که آقای ورزی پیشنهاد بازی در «معمای شاه» را به من داد، سرکار بودم، اما خیلی دوست داشتند حتما در این پروژه حضور داشته باشم؛ ضمن اینکه خودم هم دوست داشتم با او همکاری کنم که در نهایت توانستم در وقت آزادی که در اختیار داشتم به مدت خیلی کوتاهی در خدمت گروه «معمای شاه» باشم. حتی در ابتدای کار که ایفای نقش «ملکه» (رییس گدایان) به من سپرده شد، خیلی می خندیدیم و حتی در گپ و گفت هایمان می گفتیم که ممکن است به خاطر جذابیت این نقش، بینندگان دوست داشته باشند باز هم مرا در «معمای شاه» ببینند. در حال حاضر هم خوشحالم که مردم نسبت به من لطف دارند و در این سریال هرچند که حضور کوتاهی داشتم، دوستم داشتند؛ البته حمل بر خودستایی نباشد اما تک تک بینندگان از ایفای نقشم در این مجموعه تعریف کردند و به دلیل اینکه تا به حال چنین نقشی ایفا نکرده بودم برایشان جذابیت داشت.
او همچنین به اولین همکاری اش با محمدرضا ورزی اشاره کرد و یادآور شد: جا دارد در همین جا از آقای ورزی به عنوان کارگردان «معمای شاه» تشکر کنم که بدون اینکه با من کار کرده باشد، به من اعتماد کرد و مرا پذیرفت؛ اگرچه ایشان در جریان کارهای تاریخی ام بود و دورادور توانایی های مرا دیده بود اما باز هم از وی سپاسگزارم؛ چراکه برخی کارگردانان از اینکه نقش های متفاوتی را به بازیگرانی که تا به حال تجربه چنین نقش هایی نداشته اند بسپارند، واهمه دارند و این مساله همیشه موجب گله ما از کارگردانان و نویسندگان است. ما به عنوان بازیگرانی که سال ها در این عرصه کار کرده ایم، توانمندی ایفای هر نقشی را داریم.
این بازیگر پیشکسوت در ادامه اظهار کرد: «معمای شاه» فرصتی بود تا نقشی متفاوت را هم تجربه کنم. ممنونم از تمام کسانی که مرا در این پروژه دیدند و بدون استثنا از کارم خوششان آمد.
وی سپس درباره ایفای نقشش در سریال «معمای شاه» توضیح بیشتری داد و گفت: در این سریال نقش رییس گدایان با عنوان «ملکه» را بازی کردم. زمان گذشته هم گدایان مثل زمان حال که رییس دارند، برای خودشان رییس داشتند و مناطقی که باید گدایی می کردند را تقسیم بندی می کردند. راستش این نقش برایم خیلی جالب بود و خودم هم آن را دوست داشتم.
او در بخشی دیگر از صحبت هایش به سختی کار در «معمای شاه» اشاره و اظهار کرد: در کل خیلی کوتاه در خدمت دوستان در «معمای شاه» بودم اما دورادور در جریان مسائل نوشتاری این پروژه بودم و می دانستم که چقدر کارشان سخت است. در حال حاضر هم به خوب یا بد بودن این کار اشاره نمی کنم و قضاوتی ندارم اما به هر حال «معمای شاه» کار سنگین و دشواری بود. برخی  نسبت به گریم هایی که بازیگران این مجموعه دارند، بعضا انتقادهایی می کنند که چرا فلان شخصیت شبیه نیست؛ این در حالی است که واقعا برای درآوردن نقش ها در «معمای شاه» سازندگان زحمات زیادی کشیدند تا کاراکترها را شبیه شخصیت ها دربیاورند و مسما این کار دشواری است، تا جایی هم که ممکن بود سعی کردند کاراکترها را شبیه به هم دربیاورند.
ثریا قاسمی در پایان اعلام کرد که این روزها مشغول ایفای نقش در سریال «پشت بام تهران» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی سعید نعمت الله است.
وی گفت: سه ماه است که کار در این پروژه را شروع کرده ایم و فکر می کنم ظرف سه ماه آینده تصویربرداری این مجموعه به پایان برسد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

با درود،

جای سوال و شگفتی هست کسانی که جزو پیشکسوتان هستند و در رژیم گذشته

زندگی‌ میکردند،حاضر به بازی در این سریال شده اند کسانی چون جمشید مشایخی،ثریا قاسمی،گیتی‌ ساعتچی و

گوهر خیراندیش،با اینکار سابق کارهای هنری خود را نیز خراب کردند.امیر

ناشناس گفت...

باید بیاموزیم آنقدر از خود تعریف و تمجید نکنیم !