۱۳۹۴ آبان ۱۰, یکشنبه

فیلمی از استاد فقید «همایون خرم» در کافه رنگ واژه به نمایش در می آید

کافه رنگ واژه در تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۹۴ از ساعت ۱۷ الی ۲۰ با پخش فیلمی مستند از زندگی و آثار استاد بنام موسیقی ایرانی شادروان «همایون خرم» ساخته امیر جعفر صبوری همراه با نقد و بررسی آن، برنامه های مرتبط با موسیقی خود را آغاز می نماید.
به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، در این برنامه که با حضور کارگردان فیلم و عده ای از اهالی هنر و موسیقی برگزار خواهد شد، ضمن پخش فیلم و نقد و بررسی آن درباره پروژه های فرهنگی دیگر امیر جعفر صبوری نیز صحبت هایی خواهد شد. گفتنی است که دکتر امیر جعفر صبوری، دارای درجه دکترا در زمینه اقتصاد سیاسی، موسس انجمن همیاری ایرانیان در نیویورک است که سالهاست که در این شهر اقامت دارد و علاوه بر تدریس در دانشگاه و فعالیت های اجتماعی خود در این موسسه، سالهاست که در زمینه ثبت تاریخ شفاهی اهالی فرهنگ و هنر ایران فعالیت می کند و در این راستا تاکنون ۶۵ فیلم مستند از زندگی و آثار برخی هنرمندان و اهالی فرهنگ تهیه کرده که بسیاری از آنها تدوین شده و به مرحله نمایش در آمده است که از جمله آنها می توان به ساختن فیلمهایی درباره علی تجویدی، بیژن ترقی، فرامرز پایور، محمود فرشچیان، سیمین بهبهانی، روح الله خالقی، ناصر ملک مطیعی و نصرت کریمی اشاره نمود.
لازم به ذکر است که کافه رنگ واژه از این پس در روزهای یکشنبه از ساعت ۱۷، سلسله برنامه هایی را در زمینه های متعدد مرتبط با موسیقی تدارک دیده است که دبیری این جلسات را علی عظیمی نژادان پژوهشگر حوزه فرهنگ و موسیقی، سردبیر مجله ادبی برگ هنر و عضو هیات تحریریه مجله گزارش موسیقی بر عهده دارد. همچنین کلیه برنامه های فرهنگی کافه رنگ واژه زیر نظر علی رضا مجابی نقاش و شاعر برگزار می گردد و نشانی آن خیابان ولیعصر، بالاتر از زرتشت، خیابان نوربخش پلاک ۲۱، داخل موسسه فرهنگی بهاران است.

هیچ نظری موجود نیست: