۱۳۹۴ مهر ۱۱, شنبه

کمال پورتراب: خانه موسیقی سطح علمی جشنواره فجر را بالا می‌برد

مصطفی کمال پورتراب درباره همکاری خانه موسیقی با سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر گفت.
متاسفانه چون کمتر موسیقی متعالی به جامعه عرضه شده، لذا هنوز این هنر جایگاه خود را به خوبی در جامعه نیافته و موزیسین‌های ما با موسیقی‌های علمی که با متدهای روز جهانی مطابقت داشته باشد، همراه نیستند.
پورتراب ادامه داد: برخی از همین نوازندگان و حتی آهنگسازان که با تئوری علمی موسیقی کمتر آشنا هستند، متاسفانه می‌بینیم همین افراد هم در قالب گروه‌هایی در جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کنند به همین منظور حضور یک نهاد تخصصی هنر موسیقی در کنار جشنواره موسیقی فجر می‌تواند بار علمی این رویداد را بالا ببرد تا بر موسیقی کشور نیز تاثیرگذار باشد.
وی افزود: یکی از مشکلات جشنواره موسیقی فجر در دوره‌های گذشته این بوده که برخی از موزیسین‌هایی که برای اجرا در جشنواره حضور پیدا می‌کردند یا با موسیقی علمی کمتر آشنا بودند و یا هنوز به احساس واقعی هنری نرسیده‌ بودند، لذا سطح علمی جشنواره موسیقی فجر هر ساله به شدت کاهش یافت؛ اما با ایجاد زمینه همکاری جشنواره با خانه موسیقی می‌توان این نقیصه را جبران کرد و با کمک هنرمندان پیشکسوت و با تجربه خانه موسیقی بار علمی و محتوای جشنواره را بالا برد.
این استاد موسیقی در پایان هم گفت: من با مدیر این جشنواره آقای نوربخش رفت و آمد کاری زیادی دارم و او را خوب می‌شناسم به نظرم ایشان لایق مدیریت این جشنواره هستند و می‌توانند نقش بسزایی برای  رشد جشنواره موسیقی فجر داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست: