۱۳۹۳ بهمن ۲۷, دوشنبه

امین الله رشیدی: فضای شهری باید با آثار هنری عجین شود

امین الله رشیدی معتقد است فضای شهری باید با آثار هنری عجین شود زیرا آثار هنری حس و حال خوبی به مخاطبان منتقل می کنند.

به گزارش هنرآنلاین، این خواننده پیشکسوت در حاشیه برپایی چهارمین دوسالانه مجسمه های شهری، درباره استفاده از این هنر در فضای شهر ها گفت: مجسمه سازی هنر است و همه هنر ها می توانند آرامش را به مردم منتقل کنند در نتیجه بهتر است از بهترین مجسمه ها در فضای شهری استفاده کنیم.
این خواننده در ادامه بیان کرد: به نظر من زمانی که فضای شهر با آثار هنری عجین شود فضای شهر فرهنگی تر می شود پس باید به زودی این اقدام پسندیده را انجام دهیم. همچنین اگر از مجسمه های هنری استفاده کنیم بهتر و زیبا تر است زیرا این حرکت یک کار فرهنگی است و مردم ما هم با انوع هنر ها آشنا می شوند.
امین الله رشیدی تاکید کرد: چند سال پیش به وین رفتم و در آنجا مجسمه ای از یک آهنگساز برجسته دیدم و متوجه شدم که مردم با آن مجسمه ارتباط خوبی برقرار کردند و من هم همان حس را داشتم در نتیجه در کشور ما هم باید این اقدامات فرهنگی صورت گیرد.
این خواننده خاطرنشان کرد: مجسمه در فضای شهری تاثیر خوبی بر بیننده می گذارد و شهرداری باید به زیبایی شهر ها توجه ویژه داشته باشد.
رشیدی در پایان گفت: ما باید فرهنگ استفاده از آثار هنری را هم یاد بگیریم یعنی اینکه این مجسمه های ارزشمند را بعد از چند سال خراب نکنیم زیرا شهر ما خانه دوم همه ما است و باید در حفظ آن کوشا باشیم.
لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه های شهری به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی تا ۱۱ اسفندماه در باغ موزه قصر، میزبان عموم علاقمندان به هنر است.

۱ نظر:

Unknown گفت...

شهرداران واعضای انجمن های شهر درایران حتما آرزوی شما را بر میاورند طولی نخواهد کشید که اگر هنوز در جایی مجسمه ای در سطح شهری است خواهند کند وخواهند برد مانند کاری که با مجسمه فردوسی ویادم نیست در استان بویر احمدهم درکدام شهرش بود مجسمه اریو برزن و مجسمه سعدی در شیراز که بنده خراسانی زمان سربازی در شیراز خاطرات خوبی از این میدان داشتم مجسمه های تهران ... البته به ظاهرگاهی معلوم نیست کی میکند کی میبرد همه نباید بدانند آنهایی که مدیرند واعضای انجمن ها خود میدانند مردم نامحرمند آخر ممکن است مجسمه هم هجوم فرهنگی از قرنهای گذشته همراه بیاورد ویکهو مردم همه فکر کنند مجسمه شده اند ودیگر رشد سرسام آور اقتصادی وعلمی وفرهنگی ومخصوصا دینی مان گریپاژ کند.آنجا که شما دیدید وین بود در غرب حتی برای کندن یک درخت بزرگ یا درختان خیابان یا کوچکترین تغییری علاوه بر اینکه اعضای انجمن های شهرشان که واقعا نماینده مردمند برعکس ما که رابطه دارند وپول میریزند وصندلی اشغال میکنند وناتوان فکری اند از مردم محلات دعوت هم میشود تا نظر بدهند آنگاه شهرداری درخت را میکند یا مجسمه نصب میکند.فکر میکنم همین نقاشی ها وعکس های بزرگانمان کافی است تا ارشاد شویم همانطور که تا بحال مشخص شده است که اینها بزرگترین اثر ارشادی را داشته اند همانگونه که دروین دیدید خبری از عکس ونقاشی وسخنان سران حکومت هایی مثل ما وصدام وقذافی وکاسترو وو نیست مردم از کنار رییس جمهورشان هم بی تفاوت میگذرند اگر بی دینان به ظاهر دینمدار این آزادی وآرامش واختیار را از مردم غرب نگیرند