۱۳۹۳ آذر ۴, سه‌شنبه

لوریس چکناواریان: اینقدر به ما نگویید اقلیت!

لوریس چکناواریان در آیین بزرگداشت «گورگن موسسیان» گفت: اینقدر از کلمه «اقلیت» استفاده نکنید و به ما نگویید شما اقلیت هستید؛ در ایران اقلیت وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، این آهنگساز و رهبر ارکستر که در آیین بزرگداشت موسسیان رهبر سابق گروه کر ارکستر سمفونیک تهران سخن می گفت، از این که همه از موزیسین های ارامنه به عنوان اقلیت یاد می کنند، آزرده شد و اعلام کرد: ارامنه، گناه نکرده اند که در زمان فتحعلی شاه قاجار، منطقه ی ارمنستان از ایران جدا شد. ارامنه اقلیت نیستند، آن ها فقط به مملکت خودشان بازگشته اند. ما همه ایرانی هستیم و برای ایران زحمت کشیده ایم.
چکناواریان در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: لازم است از چند رهبر کُر یاد کنیم که زحمت زیادی در این راستا کشیده اند؛ مثل «اِولین باغچه بان» که خدمت زیادی به این عرصه کرد. همچنین «روبرت گریگوریان» که با جان و دل خدمت کرد.
این هنرمند پیشکسوت تأکید کرد: وقتی یک درخت، میوه می دهد هسته های آن میوه ها، درخت های دیگری را به وجود می آورند. خوشحالم که در قبال موسسیان رهبرانی برجسته مانند «رازمیک اوهانیان» و «علیرضا شفقی نژاد» فعالیت می کنند؛ این دو نفر گنج کُر این مملکت هستند و معاونت هنری باید از آن ها استفاده کند.
وی افزود: این وظیفه ی دفتر موسیقی است که از کُر حفاظت و حمایت کند. اگر دفتر موسیقی کُر خوبی نداشته باشد، هیچ ارزشی نخواهد داشت. به هر قیمتی که شده باید گروه های کُر را حفظ کنیم.
او همچنین خطاب به پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز گفت: از این ثروتی که به شما به ارث رسیده است، خوب نگهداری کنید.
آیین بزرگداشت گورگن موسسیان، رهبر فقید کُر ارکستر سمفونیک تهران، صبح امروز سه شنبه، چهارم آذرماه در تالار رودکی برگزار شد.

۲ نظر:

Unknown گفت...

آقای چکناواریان اول درود فراوان به شما دوم اینکه شما برای مردم درعمل اقلیت نیستید آنان بر طبل اقلیت میکوبند که نه نت میدانند ونه آوای اقلیت نه بم وباسش را آنان از قرنهای گذشته از این راه نان خورده اند دکانشان است وعجب اینکه اینان خود در اقلیت اند واگر نه در ایران همه مردم بنام هم میهن زندگی میکرده اند شما به هرکشوری که بنگری وتاریخش را زیر ورو کنی هیچ فرمانروایی ورهبر دینی نیامده است بگوید انسانها برابرند تنها یک انسان بزرگ بنام کورش .ایرانی ها با همه ادیان در کنار هم بوده اند منتهی امروز قدرت در اختیار بعضی آدمهای بیسواد وکم سواد است که تنها یک کار را بلدند مجیز گویی بقول امروزی ها پاچه خواری دوره اینان نیز سپری خواهد شد دوره ای که دیگر گاهی به میهن ما باز نخواهد گشت این را ایمان داشته باشید شما در ایرانید بهتر از بنده میدانید که آنانی که ادعای مهربانی در حد نمایندگان خدا داشتند نتوانستند با مهر به دلهای راه یابند با اسید وارد میشوند اسید چه میکند هم آنان میدانند هم ما مردم پیروز باشید ارامنه ایران در بسیاری از زمینه های علمی وفرهنگی وهنری وغیره نقش پیشرو داشته اند نمک نشناسی است که مردم قدر ندانند خداوندان قدرت را فراموش کنید

ناشناس گفت...

آقای چکناواریان عزیز. شما یک ایرانی هستید وایرانیانی که شما وکارهایتان می شناسنداز داشتن هموطن بارزشی چون شما احساس سرافرازی می کنند.ولی در کشوری که اسلامی است وباخط کش مذهب ،آدمهارا ازهم جدا ودسته بندی می کنند و بخاطر مذهب متفاوتشان حقوق ملی آنهارانادیده می گیرند"غیرتسلیم و رضا کو چاره ای ؟"