۱۳۹۳ شهریور ۱۷, دوشنبه

هوشنگ ظریف: تار و سه تار را من روی پای علیزاده و طلایی گذاشتم

هوشنگ ظریف گفت: من ساز تار را روی پای آقایان علیزاده و طلایی گذاشتم و به آنها آموزش دادم و امروز خوشحالم که شاهد رقابت شاگردانی چند نسل بعد از این استدان امروز و شاگردان دیروز هستم.

به گزارش ایسنا، داور بخش تار و سه تار جشنواره جوان گفت: نوازندگانی که در بخش تار و سه تار به روی صحنه آمدند، بسیار خوب هستند و به گمانم اگر به همین شکل به حرکت شان ادامه بدهند، حتما آینده خوبی در پیش خواهند داشت. برای مثال در بخش سه تار دو نوازنده بسیار خوب در جمع شرکت کنندگان حضور داشتند که نظر داوران را به خود جلب کردند.
این استاد موسیقی ایرانی در ادامه افزود: این نوازندگانی که در جشنواره موسیقی جوان شرکت کردند با انگیزه جالبی به روی صحنه می آمدند و امیدوارم دست اندرکاران این حس مضاعف ایجاد انگیزه را ببینند و در استمرار جشنواره تاکید کنند.
وی همچنین عنوان کرد: من ساز تار را روی پای آقای علیزاده و طلایی گذاشتم و به آنها آموزش دادم و امروز خوشحالم که شاهد رقابت شاگردانی چند نسل بعد از این اساتید امروز و شاگردان دیروز هستم. آن موقع با امروز تفاوت های بسیار زیادی داشت و هنرجویان را از پنجم ابتدایی در هنرستان موسیقی می پذیرفتند و آنها را پرورش می دادند.
هوشنگ ظریف گفت: خود من وقتی سال چهارم ابتدایی بودم نزد مرحوم خالقی رفتم و ایشان پرسیدند «چه می خواهی بزنی؟» پاسخ دادم «می خواهم تار بزنم» دوباره پرسیدند «همین طوری می خواهی تار بزنی؟» گفتم «نه، من ساز استاد لطف الله مجد را در رادیو شنیدم و به این ساز علاقمند شدم» ایشان هم گفت «بسیار خوب برو به کلاس های موسی خان معروفی». آن زمان 6- 7 ساعت ساز می زدیم و وقتی هم به منزل می رسیدیم باز هم تمرین می کردیم.
وی ادامه داد: تمام آن کسانی که در آن دوره در هنرستان پرورش پیدا کردند، بعدها موزیسین های سرشناسی شدند اما امروزه متاسفانه با اینکه من در هنرستان درس می دهم، شاهد هستم که هر سال نسبت به سال های قبل تر افت می کنیم.
هشتمین جشنواره موسیقی جوان تا 21 شهریور ماه در تالار رودکی و خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

هیچ نظری موجود نیست: