۱۳۹۲ شهریور ۷, پنجشنبه

فریدون شهبازیان آثار قدیمی خود را بازسازی می کند

فریدون شهبازیان آهنگساز شهیر و پرآوازه ایران از بازسازی آثار قدیمی خود برای اجرای صحنه ای توسط خوانندگان مطرح و بنام کشور خبر داد.
فریدون شهبازیان در گفت و گو با موسیقی ما از بازسازی آثار قدیمی خود برای اجرای صحنه ای آن ها توسط خوانندگان مطرح و بنام کشور در آینده نزدیک خبر داد و در این باره گفت: آثار قدیمی خود را در حالی برای اجرای صحنه ای بازسازی می کنم که قصد دارم اجرای آن ها را به خواننده های مطرحی همچون استاد محمدرضا شجریان، استاد شهرام ناظری، بامداد فلاحتی و دیگر خوانندگان خوشنام و خوش صدا بسپارم که در عرصه خوانندگی تکنواز و یکه تاز هستند و همانندی ندارند.
وی افزود: این آثار هم اکنون در دست بازنویسی هستند و ممکن است تغییراتی را نیز در نگارش و همین طور در اجرای مجدد آن ها لحاظ کنم. البته این تغییرات موجب نمی شود که به اصل آثار لطمه ای وارد شود ولی موجب تغییر در کلیت کار خواهد شد که به چشم می آید. از میان قطعاتی که قرار است به بازسازی آن ها اقدام کنم می توان به «شور عشق»، «گلبانگ»، «جام تهی»، «پرکن پیاله را» و ... اشاره کرد.
فریدون شهبازیان تا کنون علاوه بر آهنگسازی مجموعه فیلم های بسیار؛ آهنگسازی و تنظیم بسیاری از آهنگهای زیبا و به یاد ماندنی با اجرای خوانندگانی مانند استاد محمدرضا شجریان، عارف، سیمین غانم، الهه، علیرضا افتخاری، نادر گلچین و گلپایگانی و ... را انجام داده است.

از بهترین و به یاد ماندگانی ترین آثار وی می توان به پرکن پیاله را با صدای استاد محمدرضا شجریان، گل گلدون من با صدای سیمین غانم، قصه شهر سکوت با صدای عارف، رباعیات خیام با صدای استاد محمدرضا شجریان و دکلمه احمد شاملو، کاشفان فروتن شوکران 1 و 2 دکلمه و اشعار احمد شاملو، بشنو از نیبا صدای استاد شهرام ناظری و شورعشق علیرضا افتخاری نام برد.

هیچ نظری موجود نیست: