۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۴, شنبه

شهرداد روحانی: انتشار آلبوم های ارکستر سمفونیک را به فال نیک می گیریم


آلبوم های تصویری «شهرزاد» و «پرنده آتشین»، آثاری از ارکستر سمفونیک تهران، به رهبری شهرداد روحانی رونمایی شدند.

سرگروه ابوا ارکستر سمفونیک تهران در رابطه با انتشار این دو اثر گفت: این کنسرت سال 89 در سالن همایش های برج میلاد تهران اجرا شد که در این راستا یک ماه با شهرداد روحانی تمرین کردیم. فرشید حفظی فرد ادامه داد: در این کنسرت ارکستر قطعات بزرگی را اجرا کرد که اجرای آنها کار هر کسی نیست و شاید در خاورمیانه ارکستری را نداشته باشیم که بتواند با این کیفیت، این قطعات را اجرا کند.
واقعیت این است که ارکستر سمفونیک تهران به خاطر نیرو و استعداد جوانی می تواند کار خوبی ارائه دهد و البته ارائه این اثر کار راحتی نبود و نوازندگان در این راستا از جان مایه گذاشتند.
در مراسمی که صبح 14 اردیبهشت، در سالن هنر نمایشگاه کتاب برگزار شده بود، سرگروه کلارینت ارکستر سمفونیک تهران گفت: یکی از قطعات سخت ما در این کنسرت «پرنده آتشین» بود که چه از نظر ریتم و چه از نظر تکنیک، قطعه دشواری بود و البته قطعه شهرزاد هم دقیقا همچنین شرایطی داشت.
«شهرزاد» جزو قطعات کلاسیک و شرقی است که داستانش هم معروف است و این قطعه توسط ارکستر سمفونیک به خوبی اجرا شد و فکر نمی کردم که انقدر تصویر و صدای خوبی داشته باشد. این اجرای سختی بود که نتیجه ی تلاش رهبر ، نوازندگان ارکستر و مدیریت آن زمان است.

هیچ نظری موجود نیست: