۱۳۹۱ اسفند ۲۱, دوشنبه

موسسه هنرمندان پیشکسوت تدبیری برای بیمه و حقوق هنرمندان در نظر بگیرد


امین‌الله رشیدی گفت: بسیاری از هنرمندان پیشکسوت بیمه و حقوق ثابت ندارند و در انزوا می میرند و موسسه هنرمندان پیشکسوت باید تدبیری در این زمینه بیندیشد.

امین الله رشیدی، در گفتگو با هنر آنلاین گفت: تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت عمل نیکویی است که باید به مرحله عمل برسد، بسیاری از هنرمندان پیشکسوت در انزوا خاموش می شوند و تنها از طریق حمایت می توانیم از آنها تشکر و قدردانی کنیم.
 بسیاری از هنرمندان در تنهایی و فقر می میرند و موسسه حمایت از هنرمندان پیشکسوت می تواند باعث شکوفایی موسیقی شود و کاستی‌های این چند سال را جبران کند زیرا بسیاری از هنرمندان به دلیل بی توجهی از این عرصه کناره گیری کرده اند.
این موسسه نیاز به حمایت دارد زیرا پایداری آن تنها از طریق حمایت متولیان فرهنگی امکان پذیر است، همچنین باید به بیمه، حقوق ثابت و تجلیل هنرمندان بیشتر توجه شود. پیشکسوتان یک به یک این عرصه را ترک کرده اند و تعداد آنها کمتر از انگشتان دست است، به عنوان مثال من 40 قطعه در دست انتشار دارم که این قطعات می تواند در دل ها ماندگار شود اما به دلیل وضعیت نشر موسیقی و عدم حمایت مسئولان نمی توانم این آثار را منتشر کنم در نتیجه باید مسئولان وارد عمل شوند تا موسیقی را به روزهای اوج بازگردانیم.
امین الله رشیدی در ادامه بیان کرد: همان طور که می دانیم خلاقیت در موسیقی مرده است زیرا هنرمندان برتر موسیقی دیگر برای این هنر گرانبها دلسوزی نمی کنند و از صحنه کنار رفته اند در صورتیکه این کار اشتباه است و ما باید هنرمندانی چون همایون خرم پرورش دهیم. این خواننده در پایان گفت: به طور کلی من این موضوع را به فال نیک می گیریم زیرا تاسیس این موسسه یک کار فرهنگی در سطح بالا است.

هیچ نظری موجود نیست: