۱۳۹۴ دی ۱۹, شنبه

چرا جمشید مشایخی به «بازار عاشقان» نیامد؟

هادی مرزبان که نمایش بازار عاشقان را در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌کند، گفت: جمشید مشایخی به دلیل کسالتی مختصر نتوانست در این نمایش بازی کند.
این کارگردان با سابقه تئاتر که نمایش خود را در بخش مهمان سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌کند، در گفتگو با ایسنا، افزود: نمایش بازار عاشقان نوشته محمد ابراهیمیان است و داستان آن درباره مولانا و شمس تبریزی است. این نمایش دادگاهی تخیلی را روایت می‌کند که در آن شمس، مولانا، کرا خاتون، کیمیا و... محاکمه می‌شوند. در واقع نمایش کنکاشی در روابط این افراد و مسائل اجتماعی است.
مرزبان درباره گروه بازیگران این نمایش، گفت: ایرج راد، فرهاد قائمیان، فرزانه کابلی، شهرام عبدولی، امین زندگانی، پریسا مقتدی، فرشید صمدی‌پور، مجید غفاری، محمد اسدی، صادق توکلی و جمعی 75 نفره از دانشجویان و بچه‌های جوان تئاتر ما را در اجرای این نمایش همراهی می‌کنند.

جمشید مشایخی

او که پیش از این از بازی جمشید مشایخی در این نمایش خبر داده بود، اضافه کرد: آقای مشایخی قرار بود همراه ما باشد و حتی متن نمایش را هم به ایشان ارائه کردیم اما به دلیل کسالت مختصری که داشت نتوانست در کنار ما بماند و ما هم نخواستیم ایشان را اذیت کنیم.
هادی مرزبان اضافه کرد: این نمایش در جشنواره تئاتر فجر در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می‌رود اما از هفتم فروردین آینده در تئاتر وحدت اجرای عمومی خواهد شد.
او ادامه داد: در واقع اجرای جشنواره برای ما یک تمرین اجراست زیرا صحنه تالار اصلی مناسب نمایش ما نیست و نمی‌توانیم همه دکورمان را آنجا همراه داشته باشیم.
در اجرای این نمایش فرزانه کابلی به عنوان طراح حرکات موزون، مجید میرفخرایی به عنوان طراح صحنه، آذر نجیبی به عنوان طراح لباس مرزبان را همراهی می‌کنند. همچنین ساخت موسیقی بر عهده جهانسوز فولادی است و مهری آسایش نیز دستیار کارگردان این اثر نمایشی است.


هیچ نظری موجود نیست: