۱۳۹۴ دی ۲۲, سه‌شنبه

هنگامه اخوان: بانوان سالن مناسبی برای کنسرت ندارند

هنگامه اخوان که قرار است پس از چند سال در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه برود، جزییاتی از اجرای خود را بیان و در عین حال از نبود سالن مناسب برای برگزاری کنسرت بانوان انتقاد کرد.
به گزارش ایسنا، این پیشکسوت عرصه آواز گفت: چند سال است که به دلایل مختلف نخواسته‌ام در جشنواره موسیقی حضور داشته باشم؛ اما امسال با توجه به تغییرات جدیدی که در بخش‌های مختلف جشنواره دیدم، دعوت آقای حمیدرضا نوربخش را پذیرفتم.
او ادامه داد: مطمئنم جشنواره امسال با رویکرد متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، هرچند بودجه کمی به این جشنواره اختصاص داده‌اند، اما با تلاش‌هایی که دست‌اندرکاران در این زمینه انجام داده‌اند حتما از سال‌های گذشته غنی‌تر خواهد بود. مهم این است که هنرمندان شاخصی امسال در بخش‌های بین‌الملل، سنتی و پاپ حضور دارند و به برگزار شدن هرچه باشکوه‌تر این جشنواره کمک خواهند کرد.

هنگامه اخوان

وی افزود: گروه موسیقی «بهار» در اجرای خود از آثار استادان قدیمی استفاده می‌کند و قطعات در دو بخش مجزا اجرا خواهد شد. بخش اول به آواز افشاری و بخش دوم به آواز اصفهان اختصاص دارد.
اخوان درباره نحوه انتخاب تصنیف‌ها و شعرهایش نیز توضیح داد: چون سبک من از قدما است‌، انتخاب‌ها توسط خودم انجام می‌شود و در عین حال بیشتر، بازسازی است. همین‌طور تصنیف‌هایی را اجرا می‌کنیم که من با همکاری گروه، آن‌ها را تغییر داده‌ام، البته شاید بخش‌هایی را هم حذف کرده باشم.
این هنرمند اظهار کرد: بعضی از تصنیف‌ها توسط «قمر» خوانده شده است و من به جهت علاقه‌ای که به این هنرمند قدیمی دارم، آثارش را بازخوانی کرده‌ام. همچنین قطعاتی را از ابوالحسن‌خان صبا‌، علی‌اکبرخان شهنازی‌، مرتضی نی‌داود‌، رضا محجوبی، موسی معروفی‌ و ... اجرا خواهیم کرد.
او درباره شرایط اجرای بانوان نیز تصریح کرد: متأسفانه در این سال‌ها سالن مناسبی برای کنسرت بانوان ایجاد نشده است.
این هنرمند با اشاره به حضورش در شورای موسیقی نیز گفت: شنیده‌ام که خیلی از هنرمندان گفته‌اند، خانم اخوان آثار را در شورا رد می‌کند و هیچ‌کس را نمی‌پذیرد. باید بگویم که به هیچ‌وجه این‌طور نیست و من در شورا تنها نیستم. اعضای شورا پنج نفر هستند که در این‌باره اظهار نظر می‌کنند، البته من معتقدم که تالار وحدت باید فقط به گروه‌های درجه یک اختصاص یابد و باید در این زمینه دقت کرد.

هیچ نظری موجود نیست: