۱۳۹۴ مهر ۳۰, پنجشنبه

به مناسبت نهمین سال درگذشت «نرسی کرکیا»/ مرگ پایان هنرمندان نیست

سینماتم: امروز 30 مهرماه نهمین سالگرد درگذشت پیشکسوت سینمای ایران نرسی کرکیا است. او در سن 68 سالگی در حالیکه بازی در 400 فیلم را در پرونده خود داشت دارفانی را وداع گفت و از بین ما رفت.
مرگ پایان هنرمندان نیست بلکه تنها فرصت تماشای آثار جدید آنان را از ما دریغ می کند. نرسی کرکیا متولد 27 خرداد 1317 بود . او فعالیت خود را از سال 1338 و با بازی در فیلم «زمین تلخ »  آغاز و تا زمان مرگ نزدیک به 400 فیلم و سریال بازی کرد. نرسی ورزشکاری صاحب نام در رشته های بوکس و موتورسواری بوده و همجنین از نقاشان زبردست بود.
او با حضور در فیلم هایی همچون «ببرکوهستان»، «عشق هرگز»، «الماس ۳۳»، «کشتی نوح» و «شب فرشتگان» از بازیگران پرکار سینما در قبل انقلاب اسلامی محسوب می شود.
وی در بعد از انقلاب نیز با فیلم «تیغ وابریشم» فعالیت خود را مجددا آغاز و تا آخرین فیلمش «آتش بس» به طور مستمر در سینما حضور داشت.
فیلم های سینمایی «تشکیلات»، «سرب»، «اعاده امنیت»، «افعی»، «گریز»، «بندر مه آلود»، «تبعیدی ها»، « گالان»، «چاوش»، «پرستار شب»، «هی جو»، «دندان مار»، «چاوش»، «آنها هیچکس را دوست ندارند»، «آشیانه مهر»، «پادرزهر»، «حامی»، «دشمن»، «گارد ویژه»، «گریز از مرگ»، «قانون» و «مجروح جنگی» از جمله فیلم هایی هستند که کرکیا در آنها، به ایفای نقش پرداخته است. در کنار آثار سینمایی نرسی در بسیاری از فیلمها و سریالهای تلویزیونی نیز حضور داشت که آخرین حضور زنده یاد «کرکیا» بازی در سریال «اگر عشق نبوده» می باشد. از ایشان یک فرزند دختر به یادگار مانده که هم اکنون مانند پدرش در عرصه سینما و تلویزیون به عنوان عکاس حضور دارد.

هیچ نظری موجود نیست: