۱۳۹۴ مهر ۱۸, شنبه

قدیما 82 - آگهی روغن شاه پسند | کوچه سرپولک | پوستر فیلم سلام بر عشق | سهراب سپهری | زنان افسر نیروی دریایی | جری لوئیس

عکس هایی که امروز گروه قدیمی ها در بخش «قدیما» برای شما در نظر گرفته است، آگهی روغن شاه پسند، کوچه سرپولک، پوستر فیلم سلام بر عشق، سهراب سپهری، زنان افسر نیروی دریایی و جری لوئیس می باشد.

آگهی روغن شاه پسند

کوچه سرپولک دهه 1320

پوستر فیلم سلام بر عشق

سهراب سپهری (کاشان - سال 1325)

زنان افسر نیروی دریایی

جری لوئیس

جری لوئیس
جری لوئیس (متولد ۱۶ مارس ۱۹۲۶) بازیگر، کمدین، تهیه کننده، نویسنده و کارگردان سرشناس آمریکایی است. او بیشتر بخاطر بازی در فیلم‌های کمدی در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی و ژست‌های بامزه‌اش و بنیاد خیریه‌اش مشهور است.
جری لوییس در طول مدت عمر حرفه‌ای خود جوایز متعددی را از جشنواره فیلم کمدی آمریکا، دوربین طلایی، اتحادیه منتقدین فیلم لوس آنجلس و جشنواره فیلم ونیز از آن خود کرده‌است و در منطقه یادبود مشاهیر هالیوود دو ستاره برای خود دارد. سیارک ۱۱۵۴۸ به نام اوست.
لوییس در حال حاضر در لاس وگاس و نوادا زندگی می‌کند. لوییس در سال ۱۹۴۶ با «دین مارتین» زوجی موفق را تشکیل دادند. این دو در کنار برنامه‌های شبانه که بسیار محبوب مردم بود، در چندین فیلم کمدی ظاهر گشتند که از موفقیت بالایی برخوردار شدند. این گروه دو نفره ده سال بعد منحل شد.
امور خیریه
در سال ۱۹۵۲ لوییس «بنیاد ضعف عضلانی» را تاسیس کرد و پس از آن در مناسبت‌های مختلف سعی کرد برای کمک به بیماران این بنیاد، کمک مالی جمع کند. تلاش‌های او تاکنون سبب جمع آوری بیش از دو میلیارد دلار گشته که همگی صرف مراقبت از بیماران عصبی عضلانی و تحقیقات علمی درباره این بیماری شده‌است. اوایل مارتین و لوییس در کنار هم این کارها را انجام می‌دادند ولی بعدها وقتی این دو از یکدیگر جدا شدند لوییس به تنهایی این امر خیر را ادامه داد. لوییس از سال ۱۹۵۲ رییس این بنیاد بوده‌است. در سال ۱۹۷۷ جری لوییس تنها شخصیت سرشناسی بود که نامزدجایزه صلح نوبل شد و در سال ۱۹۸۵ از طرف سازمان دفاع آمریکا به خاطر خدمات عمومی قابل توجهش مدال افتخار دریافت کرد. منبع: ویکی پدیا

هیچ نظری موجود نیست: