۱۳۹۴ شهریور ۱۴, شنبه

قدیما 78 - آگهی لاک کیوتکس | تخت جمشید | پوستر فیلم صمد و فولادزره دیو | حسنعلی منصور | افتتاحیه بازی های آسیایی در تهران | برت لنکستر

عکس هایی که امروز گروه قدیمی ها در بخش «قدیما» برای شما در نظر گرفته است، آگهی لاک ناخن کیوتکس، تخت جمشید، پوستر فیلم صمد و فولادزره دیو، حسنعلی منصور، افتتاحیه بازیهای آسیایی 1974 در تهران، برت لنکستر می باشد.

آگهی لاک ناخن کیوتکس

بازدید گردشگر خارجی از تخت جمشید سال 1356

پوستر فیلم صمد و فولادزره دیو

حسنعلی منصور
حسنعلی منصور متولد (اردیبهشت ۱۳۰۲ - کشته‌شده در ۷ بهمن ۱۳۴۳) سیاست‌مدار ایرانی و یک دوره نخست‌وزیر ایران بود. وی در ۱ بهمن ۱۳۴۳خورشیدی، در مقابل مجلس شورای ملی توسط گروهی از نزدیکان مجتبی میرلوحی، مشهور به «نواب صفوی» ترور شد. پس از ترور حسنعلی منصور، دوست دیرینش، امیر عباس هویدا به جای او نخست‌وزیر ایران شد.
حسنعلی منصور پس از چند عمل جراحی در بیمارستان پارس تهران درگذشت و پیکرش را با تشریفات ویژه در آرامگاه رضا شاه در شهر ری به خاک سپردند. پس از انقلاب، آرامگاه‌های رضا شاه و پنجاه تن از وابستگان حکومت پهلوی از جمله حسنعلی منصور به دستور صادق خلخالی خراب شدند.
اسدالله لاجوردی که در ترور حسنعلی منصور نقشی بر عهده داشت، بازداشت و نهایتاً به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شد. منبع: ویکی پدیا

افتتاحیه بازیهای آسیایی 1974 تهران (شهریور 1353 استادیوم صدهزار نفری آریامهر)

برت لنکستر (صحنه ای از فیلم پرنده باز آلکاتراز)
برتون استیون برت لنکستر (متولد: ۲ نوامبر ۱۹۱۳ - درگذشت: ۲۰ اکتبر ۱۹۹۴)، بازیگر و تهیه‌کنندهٔ معروف آمریکایی که در دهه‌های ۱۹۴۰، ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ (میلادی) از بهترین بازیگران هالیوود بوده است. وی یکی از ستارگان ژانر وسترن در سینمای آمریکا بود.
او در فیلم‌هایش الگویی از یک مرد آمریکایی رابه تصویر می‌کشید. هیکل تقریباً درشت و سیمای جذاب و خندان و حرکات آکروباتیک و استعداد فوق‌العادهٔ او باعث شد که حدود ۴۰ سال یک سوپراستار باقی بماند.
برت لنکستر در فیلم‌های زیادی بازی کرده است که از نمونه‌های شاخص آن: از اینجا تا ابدیت، بوی خوش موفقیت، المرگنتری، شهر آتلانتیک و پرنده باز آلکاترازرا می‌توان نام برد.
برت لنکستر در بیشتر فیلم‌های پرفروشش در نقش تهیه کننده هم بوده است و سودهای کلانی را به خود اختصاص داده است.
آدمکش‌ها: ۲۰۰۰۰ دلار
از اینجا تا ابدیت: ۱۲۰۰۰۰ دلار
پرنده باز آلکاتراز: ۱۵۰۰۰۰ دلار
ترن: ۱۵۰۰۰۰ دلار
او سه بار به طور رسمی ازدواج کرد. اولین بار با جون ارنست در سال ۱۹۳۵ که پس از ۱۱ سال به جدایی کشیده شد؛ و در سال ۱۹۴۶ با نورما اندرسون که تقریباً دورهٔ زندگی آنها موفق بود و صاحب ۵ فرزند شدند و در سال ۱۹۹۱ با سوزان مارتین ازدواج کرد. در سال ۱۹۹۴ با مرگ وی این ازدواج هم پایان یافت.
برت لنکستر چهر بار نامزد جایزه اسکار شده است. در کل برنده اسکار و برنده ۲۵ جایزه و در حدود ۱۹ نامزدی در جشنواره‌های مختلف می‌باشد. منبع: ویکی پدیا

هیچ نظری موجود نیست: