۱۳۹۴ تیر ۲, سه‌شنبه

پیشکسوتان موسیقی مانند پاپ‌های جوان پول کرایه سالن ندارند

یک پیشکسوت موسیقی با اعلام خبر انتشار مجموعه «ردیف مقدماتی آوازی موسیقی دستگاهی ایران» برای خوانندگان مبتدی، از کم‌توجهی به برگزاری کنسرت پیشکسوتان موسیقی ایرانی انتقاد کرد.

محمد منتشری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح آخرین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی توضیح داد: طی ماه‌های گذشته سرگرم تهیه و تولید مجموعه «ردیف مقدماتی آوازی موسیقی دستگاهی ایران» استاد اسماعیل مهرتاش هستم که بعد از انتشار مجموعه «ردیف آوازی موسیقی دستگاهی ایران» می تواند مقدمه خوبی برای خوانندگان مبتدی باشد که دوست دارند وارد عرصه موسیقی شوند. آنچه قرار است به مخاطبان ارائه شود شیوه ای آسان تر در روش آموزش آواز خواهد بود و می تواند مقدمه خوبی برای شناخت خوانندگان جوان و مبتدی از موسیقی ایرانی باشد.
به گفته وی، این مجموعه توسط موسسه فرهنگی هنری «آوای باربد» منتشر می شود.
خواننده چندین آلبوم موسیقایی ویژه فرهنگ فولکلور تهران قدیم با اشاره به تولید یک آلبوم دیگر برگرفته از فرهنگ موسیقایی تهران قدیم بیان کرد: بعد از انتشار آلبوم هایی که با موضوعاتی چون چهارشنبه سوری و عید نوروز روانه بازار موسیقی شد و مردم هم خوشبختانه استقبال خوبی از آنها کردند با سایر دوستان تصمیم گرفتیم که اثر دیگری را این بار با موضوع شب یلدا حاضر کنیم که بر این اساس هم اکنون مشغول جمع آوری ترانه های ویژه این مناسبت ملی هستیم و امیدوارم به زودی کار ضبط آن را نیز آغاز کنیم.


محمد منتشری 
منتشری در پاسخ به اینکه چرا تلاشی برای تولید آثار موسیقایی ویژه ماه مبارک رمضان انجام نمی دهد؟ تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که مردم تهران در فرهنگ فولکلور خود دارند توجه همزمان به باورهای مذهبی و باورهای ملی است که ماه مبارک رمضان نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما نکته جالب توجه در این بین کمبود اشعار و ترانه هایی با مضمون ماه رمضان است که به طور حتم اگر کسی پیدا شود که به ما این اشعار را بدهد با کمال میل استقبال می کنم. البته من به دلیل علاقه ای که به این فضای معنوی دارم مدتی است در تلاشم که با شیوه ای متفاوت از آنچه آقای شجریان در دعای معروف «ربنا» داشت، تجربه ای داشته باشم که امیدوارم این نیز به سرانجام برسد.

این خواننده پیشکسوت در بخش پایانی صحبت‌های خود با انتقاد از شرایط این سال‌های برگزاری کنسرت در تهران گفت: خیلی ها به ویژه جوان ها تصور می کنند ما قادر به اجرای زنده روی صحنه نیستیم در حالیکه اصلا اینطور نیست، ما فقط قادر به پرداخت هزینه های سرسام آور کرایه سالن های مهم برگزاری کنسرت نیستیم و من به سهم خود چندین میلیون تومان ندارم که بخواهم سالن را برای اجرا کرایه کنم، مگر اینکه اسپانسری در این حوزه پیدا شود که متاسفانه در حضور سیل عظیمی از خوانندگان جوان و محبوب موسیقی پاپ، گویا پیشکسوتان موسیقی دیگر جایی ندارند وگرنه کدام خواننده است که دوست نداشته باشد کنسرتی از آلبوم های محبوب مردم برگزار کند.

هیچ نظری موجود نیست: