۱۳۹۴ فروردین ۳۰, یکشنبه

سعید راد: بدن بازیگر باید همیشه آماده باشد

سعید راد یکی از بازیگرانی است که همواره نامش با ورزش همراه بوده است. وی از کودکی عاشق فوتبال بوده و در جوانی هم بولینگ کار کرده است.

والیبال، بسکتبال و پینگ پنگ هم جزو ورزش هایی است که وی از آنها غافل نبوده است. او در فیلم «ساخت ایران» که در سال 1357 توسط امیر نادری ساخته شد، نقش یک بوکسور را به خوبی ایفا کرد. وی در این باره می گوید: متاسفانه برخی از بازیگران در این زمینه نه مطالعه می کنند و نه اینکه به ورزش اهمیت می دهند. در صورتی که بدن یک بازیگر باید همیشه آماده باشد تا اگر برای بازی در یک فیلم نیاز به آموزش یک مهارت بود، با بدن آماده بتواند در زمینه رشته ورزشی خاص آموزش دیده و تمرین کند.
وی همچنین ادامه می دهد: شنیده ام که در برخی آموزشگاه های بازیگری یک سری کلاس هایی وجود دارد که در آن هنرجوها تمرینات بدنی دارند. این خیلی خوب است. چون بازیگر نیاز دارد که در کنار کار بازیگری در یک سری مهارت ها نیز تخصص داشته باشد.
اما این کارها نیاز به تمرین های بسیاری دارد. من هنوز هم مثل گذشته هر روز ورزش می کنم تا به لحاظ فیزیکی آماده باشم.
بازیگر فیلم چ همچنین توضیح می دهد: من در یک فیلم باید سوارکاری می کردم و با اطمینان می گویم که یکی از بهترین سوارکارهایی بودم که در آن فیلم بازی کردم. حتی در فیلم «چ» با فریبرز عرب نیا یک سری نرمش هایی را کار می کردیم. یعنی ورزش همواره جزو لاینفک زندگی من است. البته از این نظر کار مهمی نکرده ام. وظیفه هر بازیگری است که همیشه خود را آماده نگه دارد. بازیگری که فقط دیالوگ گفتن نیست.

هیچ نظری موجود نیست: