۱۳۹۳ بهمن ۲۸, سه‌شنبه

گزارش اختصاصی قدیمی ها از انجمن ادبی - هنری رابعه + عکس



قدیمی ها - علی رجبی: نمی دانم باید از کجا گزارش انجمن ادبی هنری «رابعه» را آغاز کنم، از زحمات و تلاش هایی که «رابعه نظار» بنیان گذار این انجمن در آن روز متحمل شد و تا آخرین لحظات با قدرت برنامه را پیش برد یا از حضور هنرمندان، شاعران، طنز پردازان و ورزشکاران که به این انجمن آمده بودند و هر کدام با سخنان و هنرنمایی خود به این انجمن ارمغان بخشیدند. صدای تار، آکاردئون و ضرب که به دست نوازنده ها نواخته می شد و شعرایی که یکی پس از دیگری با سروده های خود سنگ تمام گذاشتند و هر کدام به تنهایی روح هر انسانی را به شگفتی می بردند.
به حاضرین این مراسم می توان به نصرت الله وحدت (کمدین سینما و تئاتر)، دینامیک (خواننده و بازیگر قدیمی)، گیتی ساعتچی (بازیگر و خاطره ساز سریال ایتالیا ایتالیا)، شیلا (بازیگر قدیمی سینمای ایران)، تقی تقدسی (طنز پرداز قدیمی و اجرا کننده برنامه فکاهی)، ماریو تقدسی (خواننده بین المللی اپرا)، شهرام قادری (آهنگ و ملودی ساز)، حمید استیلی (بازیکن اسبق تیم پرسپولیس)، دکتر زادمهر (عضو هیت پرسپولیس)، محمد رضا عالی پیام - هالو - (طنز پرداز فعال ایرانی) و... اشاره کرد.
در بعد از ظهر 17 بهمن ماه برنامه انجمن ادبی و هنری رابعه آغاز شد و ابتدا عده ای از شاعران از جمله شاعر برجسته، سیامک روشن به شعر خواندن پرداخت، سپس آقای سامان صادقی به رسم یادبود، به تک نوازی پرداخت که در این تکنوازی آهنگ هایی از برنامه پر خاطره «گل ها» به دست ایشان نواخته شد و خاطرات اهل هنر را زنده ساخت. بعد از او، نواختن جوانان با سنتور و ضرب آغاز شد و آقای تفتی به خواندن آواز های مختلف پرداخت. سپس در این میان رابعه نظار از خواننده ای جوان و خوش صدا به نام حمید رضا منفرد به پشت تریبون دعوت نمود، سکوت لحظه ای مجلس را در برگرفت و این خواننده که شاید سنی هم نداشت با تحریرهای خود حاضرین را متحیر ساخت، جالب آن بود که نصرت الله وحدت و دینامیک از این هنرنمایی بیش از همه لذت بردند و به تمجید و تشویق این هنرمند جوان پرداختند.
در ادامه برنامه نصرت الله وحدت به پشت تریبون آمد و به تشکر از رابعه پرداخت و به قسمتی از خاطراتش در کنار زنده یاد رضا ارحام صدر در تئاترهای اصفهان اشاره نمود. بعد از ایشان، شیلا همبازی فیلم های نصرت الله وحدت برای لحظاتی صحبت نمود، سپس دینامیک خواننده و بازیگر قدیمی برنامه را پیش برد و از وقایع مختلف زندگی خود از کودکی تا به امروز و حتی دوران سخت هنری مادرش به صورت مختصر زبان گشود و اما در پایان از جمع هنرمندان قدیمی، گیتی ساعتچی بود که با اصرار حاضرین برای مدتی بسیار کوتاه به نقل سخن در مورد سریال «ایتالیا ایتالیا » و سریال جدیدش برنامه را در دست گرفت.
برنامه همچنان مسیرش را ادامه می داد و جذابیت آن هر لحظه بیشتر می شد که ناگهان تقی تقدسی، ماریو تقدسی و فروغ بهمن پور به جمع اضافه شدند و رابعه نظار ضمن خوش آمد گویی به این عزیزان برنامه را پیش برد و از ورزشکان این مجلس، از حمید استیلی، دکتر زادمهر و آقای نوریان سخن به میان برد و آن ها را به پشت تریبون خواست، نوریان که خود از ورزشکاران پیشکسوت بود از فوتبال این روزهای ایران و سیاست های غلط آن شکایت نمود و سپس میکروفن را دکتر زادمهر عضو هیت تیم پرسپولیس در دست گرفت و سخنانی کوتاه را به زبان آورد در پایان این بخش حمید استیلی بازیکن اسبق تیم پرسپولیس که به تازگی تیم پرسپولیس در آن لحظه باختی را در فوتبال متحمل شده بود، زیاد نسبت به وضیعت این تیم و کلا فوتبال ایران خوش بین نبود و زمانی که صحبت از رقابت های جام جهانی شد، او گفت: من زمانی که می خواستم در جام جهانی به حریف مقابل گل بزنم، لحظه ای در هنگام فرستادن توپ به گل حریف مکس کردم، همان لحظه یاد زمان بچگی ام افتادم که آرزو داشتم در جام جانی گل بزنم و برایم خاطره انگیز بود. در ادامه وی ضمن آرزوی موفقیعت برای ورزش و فوتبال ایران صحبت های خود را به پایان رساند و به رسم یابود هدیایی به آن ها تقدیم شد.
انجمن ادبی هنری رابعه در نیمه های پایانی بود که از درب سالن، مردی بلند قامت به همراه همکارانش وارد این مراسم شد، او محمد رضا عالی پیام ملقب به «هالو» بود که در این روزها وضیعت سختی را برای او در ایران ساخته بودند و متاسفانه در چهره او خستگی و ناراحتی موج می زد، در این قسمت او به عنوان مجری در پشت تریبون قرار گرفت و از تک تک همکارانش از جمله رحیم رسولی و هانیه دری خواست تا قطعات طنز خود را بخوانند و این روند برای دقایقی پیش رفت، قطعاتی طنزی از زبان طنز پردازان روایت می شد که در اعماق خود دنیایی از گریه از شرایط امروز ما در بر داشت، سپس محمد رضا عالی پیام در آخر این آیتم قطعه ای از طنزهای خود را خواند و رابعه نظار از خواننده بین المللی و ایرانی اپرا، ماریو تقدسی دعوت نمود و این هنرمند با زبان های مختف دنیا برای دقایقی اپر خواند و در آخر برنامه با صدای خود و حاضرین مراسم به عنوان اختتامیه این انجمن همگی سرود «ای ایران» را غرور مندانه سر دادند.

انجمن ادبی - هنری رابعه

انجمن ادبی - هنری رابعه

شیلا 

انجمن ادبی - هنری رابعه

انجمن ادبی - هنری رابعه

انجمن ادبی - هنری رابعه

گیتی ساعتچی

انجمن ادبی - هنری رابعه

تقی تقدسی

رابعه نظار

 رابعه نظار

 تقی تقدسی، حمید استیلی، دکتر زادمهر و فرامرز امینی

 رابعه نظار و دینامیک

فرامرز امینی

انجمن ادبی - هنری رابعه 

 علی رجبی

 رابعه نظار و شیلا

 فروغ بهمن پور، دکتر زادمهر و رابعه نظار

 دینامیک

 حمید استیلی، دکتر زادمهر و نوریان

 رابعه نظار و دینامیک

شهرام قادری 

 ماریو تقدسی، فروغ بهمن پور و شهرام قادری

 دکتر زادمهر

 حمید استیلی

 دینامیک، گیتی ساعتچی، فروغ بهمن پور، حمید استیلی، ماریو تقدسیف دکتر زادمهر و نصرت الله وحدت

 فروغ بهمن پور، رابعه نظار و ماریو تقدسی

 دکتر زادمهر، نوریان، حمید استیلی و رابعه نظار

انجمن ادبی - هنری رابعه

انجمن ادبی - هنری رابعه

 محمد رضا عالی پیام (هالو)

انجمن ادبی - هنری رابعه

 رابعه نظار، محمد رضا عالی پیام (هالو) و ماریو تقدسی

 خانم جامی پور

 خانم جامی پور و رابعه نظار

 گیتی ساعتچی، رابعه نظار، ماریو تقدسی و علی رجبی

انجمن ادبی - هنری رابعه 

انجمن ادبی - هنری رابعه

  رابعه نظار، گیتی ساعتچی و ادریس ناصری

 محمد رضا عالی پیام ( هالو)

ایستاده: حمید شهسواری (پسر دینامیک)، علی رجبی و دینامیک
نشسته: شهرام قادری، گیتی ساعتچی، نصرت الله وحدت و تقی تقدسی

۲ نظر:

ناشناس گفت...

حیف ازاین هنرمندان گرانقدر که عا طل وباطل مانده اند وهروز خبر مرگ یکی شان را میشنویم
نسل های اینده ما را نخواهد بخشید
تقی زرین قلم

ناشناس گفت...

درود بروحدت عزیز٬ همچنان استوار و فعال در راه بالندگی فرهنگ و ادبیات مردم ایران.